Obserwuj
Tytuł badania: |
Metody badania jakości kształcenia w szkołach wyższych |
Instytucja: |
|
Data: |
[2005] |
Badacz: |
Urszula Jeruszka |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu weryfikację oceny jakości kształcenia w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie (WSSE). Doniesienie to stanowi drugą część wyników badań kształcenia w szkołach wyższych (część pierwsza: bibe.ibe.edu.pl/7458-nowe-metody-badania-jakosci-i-przydatnosci-ksztalcenia-w-szkolach-wyzszych.html; Kabaj, M. (2006). Nowe metody badania jakości i przydatności kształcenia w szkołach wyższych. Polityka Społeczna, 5-6, 1-7). Posłużono się ankietą skierowaną do absolwentów tej uczelni, którzy ukończyli ją w latach 1999-2005. Łącznie przebadano 906 osób. Doniesienie zawiera informację na temat m.in. motywów podjęcia studiów w WSSE (niskie czesne – 46,7%; łatwość studiowania „na dystans” – 35%; własne zainteresowania – 30,9%). Prawie 67% ankietowanych przyznaje, że podjęcie nauki w WSSE miało pozytywny wpływ na życie zawodowe absolwentów (ponad 71% sądzi, że decyzja ta miała pozytywny wpływ na ich życie osobiste). Prawie połowa (49,3%) ankietowanych ma spełnione oczekiwania w zakresie zdobytej wiedzy. Niemal 59% przebadanych osób wysoko ocenia poziom wykładów. |
Deskryptory TESE: |
student, postawa, absolwent, absolwent szkoły wyższej, kształcenie formalne, jakość kształcenia, jakość nauczania |
TESE descriptors: |
student, attitude, school leaver, graduate, formal education, quality of education, teaching quality |
Publikacje: |
- Jeruszka, U. (2006). Metody badania jakości kształcenia w szkołach wyższych. Polityka Społeczna, 8, 14-21.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.