BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Lokalizacja, wielkość i sposób zarządzania szkołą a wyniki egzaminów zewnętrznych
Instytucja:
Data: maj 2006
Badacz: Jerzy Marek
Abstrakt:

Celem badania o charakterze sondażowym było sprawdzenie powiązań egzaminów gimnazjalnych z lokalizacją szkoły i czynnikami dotyczącymi zarządzania placówką. Badania przeprowadzono na terenie całej Polski (w 15 województwach, oprócz opolskiego), w gimnazjach zróżnicowanych pod względem wyników egzaminów. Uzyskano dane z 88 szkół gimnazjalnych, w tym z 88 ankiet wypełnionych przez dyrekcję tych gimnazjów. Wyniki pokazały, że nie ma związków między efektami pracy szkoły a stylem zarządzania, a także między wynikami egzaminów a dokształcaniem nauczycieli. Nie stwierdzono również związku między lokalizacją szkoły a wynikami egzaminacyjnymi i jakością kształcenia w danej szkole.

 

Deskryptory TESE: ewaluacja, egzamin, uczeń, nauczyciel, dyrektor szkoły, zarządzanie szkołą, jakość kształcenia, jakość nauczania
TESE descriptors: evaluation, examination, pupil, teacher, headteacher, school management, quality of education, teaching quality
Publikacje:
  • Marek, J. (2007). Lokalizacja, wielkość i sposób zarządzania szkołą a wyniki egzaminów zewnętrznych. Egzamin. Biuletyn Badawczy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, 11, 7-23.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"