BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zachowania zaradcze młodzieży nieśmiałej
Instytucja:
Data: [2008]
Badacz: Stanisława Tucholska, Magdalena Umecka
Abstrakt:

W badanej próbie znaleźli się uczniowie wszystkich trzech klas gimnazjalnych ze szkoły w Ostrowie Wielkopolskim – 233 osoby. Do analizy zakwalifikowano dane 219 uczniów, w tym 95 chłopców i 124 dziewcząt. Do grupy o niskiej nieśmiałości przydzielono 58 osób; tyle samo do grupy o niskiej nieśmiałości. Do zebrania materiału badawczego wykorzystano Kwestionariusz Radzenia Sobie w adaptacji Januszewskiej oraz Kwestionariusz Nieśmiałości Croziera w adaptacji Tucholskiej. Na podstawie wyników badania stwierdzono, że młodzież bardzo nieśmiała stosuje – w sytuacji stresowej – emocjonalnie zorientowane strategie radzenia sobie, związane z zachowaniami ucieczkowymi, unikaniem kontaktów, myśleniem o zaistniałej sytuacji i niemożnością skoncentrowania się na czymś innym. Okazało się ponadto, że nieśmiała młodzież nie potrafi radzić sobie ze stresem w sposób konstruktywny; wybiera raczej zachowania autodestrukcyjne i agresywne.

Deskryptory TESE: osobowość, dobre samopoczucie, zachowania społeczne, kompetencje społeczne, kompetencje
TESE descriptors: personality, well-being, social behaviour, social competences, competence
Publikacje:
  • Umecka, M. i Tucholska, S. (2009). Zachowania zaradcze młodzieży nieśmiałej. Przegląd Psychologiczny, 3, 263-276.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"