BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Sprawozdanie ze sprawdzianu przeprowadzonego w kwietniu 2010 roku w szóstych klasach szkół podstawowych w województwie podlaskim i warmińsko-mazurskim
Instytucja:
Data: kwiecień 2010 – wrzesień 2010
Badacz: Iwona Abramowicz, Paweł Brodecki, Maria Fromelc-Chmielewska, Joanna Lewczuk, Małgorzata Murawska, Elżbieta Prószyńska
Abstrakt:

Celem badania było omówienie wyników sprawdzianu przeprowadzonego po szóstej klasie szkoły podstawowej w woj. podlaskim i warmińsko-mazurskim w 2010 roku. Powszechny i obowiązkowy sprawdzian po szóstej klasie szkoły podstawowej miał na celu zbadanie poziomu osiągnięć uczniów w zakresie: czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Raport zawiera informacje na temat: organizacji i przebiegu sprawdzianu w szkołach województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego (zgłaszanie uczniów do sprawdzianu, przygotowanie do przeprowadzenia sprawdzianu, dystrybucja i redystrybucja materiałów egzaminacyjnych, przebieg sprawdzianu, sprawdzanie i ocenianie prac uczniów, przekazanie wyników szkołom i uczniom, udostępnianie prac do wglądu), charakterystyki populacji zdających, ogólnych wyników sprawdzianu standardowego (wyniki uzyskane przez uczniów z województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego, wyniki sprawdzianu a wielkość miejscowości, wyniki uczniów z dysleksją i bez dysleksji, wyniki sprawdzianu a płeć uczniów), opisu arkusza standardowego, osiągnięć uczniów (poziom wykonania zadań, umiejętności uczniów, których wyniki znajdują się w poszczególnych obszarach wyników, treściowe znaczenie wyniku ucznia), wyników w obszarach umiejętności – sprawdzian standardowy (ogólne i szczegółowe wyniki uczniów w poszczególnych obszarach umiejętności: czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji, wykorzystywanie wiedzy w praktyce), średnich wyników szkół ze sprawdzianu standardowego, średnich wyników w gminach – sprawdzian standardowy, wyników uczniów słabowidzących i niewidomych, wyników uczniów słabosłyszących i niesłyszących, wyników uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Średni wynik szóstoklasistów z województwa podlaskiego to 24,80 pkt, czyli nieznacznie wyższy niż średni wynik krajowy (24,56 na 40 pkt możliwych do uzyskania). Dla województwa warmińsko-mazurskiego to 24 pkt, czyli wynik niższy niż średnia krajowa. Do testu 8 kwietnia 2010 roku przystąpiło 28 566 uczniów klas szóstych w 423 szkołach podstawowych województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Arkusze egzaminacyjne (zawierające 20 zadań zamkniętych i pięć zadań otwartych) sprawdzono i oceniono z zastosowaniem schematu odpowiedzi i kryteriów oceniania. Szczegółowe wyniki egzaminu przesłano do szkół w maju 2010 roku.

Deskryptory TESE: szkoła podstawowa, przejście ze szkoły podstawowej do gimnazjum, egzamin, ewaluacja, postępy w nauce, egzamin końcowy, egzamin pisemny, test standaryzowany, jakość kształcenia, jakość nauczania, świadectwo ukończenia szkoły
TESE descriptors: primary school, transition from primary to lower secondary education, examination, evaluation, study progress, final examination, written examination, standardised test, quality of education, teaching quality, school-leaving certificate
Publikacje:
  • Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży. (2010). Sprawozdanie ze sprawdzianu przeprowadzonego w kwietniu 2010 roku w szóstych klasach szkół podstawowych w województwie podlaskim i warmińsko-mazurskim. Pobrane z http://www.oke.lomza.pl/images/pliki/sp/sprawozdanie_sprawdzian_2010.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"