BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Idea edukacji przez całe życie w ocenie studentów
Instytucja:
Data: [2009]
Badacz: Izabela Seredocha
Abstrakt:

Celem badania było ustalenie stopnia gotowości studentów do ustawicznej edukacji, opis postaw pro- i antyrozwojowych oraz rozpoznanie preferowanych przez respondentów źródeł wiedzy, z których ewentualnie będą korzystać po zakończeniu studiów. Próbę badawczą stanowili studenci zarządzania i administracji Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej (studia pierwszego stopnia, tryb niestacjonarny), których poproszono o wypełnienie kwestionariusza ankiety. Ogółem zbadano 317 osób (w tym 187 kobiet i 130 mężczyzn), w wieku od 19 do 45 lat. Zdecydowana większość respondentów (86,44%) wyraziła gotowość do podjęcia dalszej edukacji. Wśród motywów kontynuowania nauki studenci wskazywali najczęściej potrzebę rozwoju (72,63%), następnie: korelację doskonalenia zawodowego z samooceną (33,52%), świadomość dezaktualizacji wiedzy (29,61%) oraz oczekiwania pracodawcy (21,79%). Przeważającą część osób niezainteresowanych rozwojem stanowiły osoby w wieku 19-35 lat. Ustalono, że negatywne nastawienie było spowodowane: przekonaniem o braku wpływu dalszej edukacji na pozycję w pracy (46,43%), koniecznością podjęcia wysiłku intelektualnego i finansowego (35,71%) oraz przeświadczeniem o większym znaczeniu układów w pracy niż rozwoju pracownika (17,86%). Źródłem wiedzy, z którego studenci planowali korzystać najczęściej po zakończeniu nauki, okazał się internet, w dalszej kolejności następne studia oraz specjalistyczne kursy.

Autorskie słowa kluczowe: globalizacja, determinanty rozwoju pracownika, edukacja ustawiczna
Author's Keywords: globalization, determinants of employee's development, continuing education
Deskryptory TESE: kształcenie i szkolenie zawodowe, samokształcenie, doskonalenie zawodowe w toku pracy, ustawiczne doskonalenie zawodowe, ocena uczących się, edukacja dorosłych
TESE descriptors: vocational education and training, self-instruction, in-service training, continuing professional development, evaluation of students, adult education
Publikacje:
  • Seredocha, I. (2010). Idea edukacji przez całe życie w ocenie studentów. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 1(68), 67-76.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"