BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Stosunek uczniów Polskich Szkół Sobotnich w Wielkiej Brytanii do sprawności pisania
Data: styczeń 2009 – marzec 2009
Badacz: Anna Czeniek
Abstrakt:

Badanie miało charakter pilotażowy i zostało zrealizowane w celu oceny jakości opracowanych kwestionariuszy, a także weryfikacji wstępnych hipotez. Wśród sformułowanych założeń badawczych znalazły się m.in. następujące: młodzież częściej czyta po polsku niż pisze; pisanie zostanie ocenione jako umiejętność średnio przydatna w przyszłości; największą trudność w pisaniu będzie uczniom sprawiać tradycyjnie gramatyka i ortografia. Próbę badawczą stanowiło 64 uczniów (w tym 33 dziewczęta i 31 chłopców), którzy w roku przeprowadzanego badania przystępowali do egzaminu GCSE. 99% badanych było w wieku od 13 do 15 lat. Wśród respondentów połowa osób mieszkała w Wielkiej Brytanii od dwóch do sześciu lat, a druga – od ponad siedmiu lat lub od urodzenia. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że zdecydowana większość uczniów lubiła pisać po polsku (76,7% osób wychowanych w Polsce i aż 60% uczniów wychowanych w Wielkiej Brytanii lubiło pisać po polsku, a 23,5% i 26,6% raczej lubiło). Okazało się również, że zdecydowana większość uczestników badania (odpowiednio 76,6% i 56,6%) uważała umiejętność pisania po polsku za przydatną lub raczej przydatną (20,6% i 30%) bez względu na długość pobytu w Wielkiej Brytanii.

Deskryptory TESE: umiejętności pisania, emigrant, polski, uczeń, młodzież, postawa, język, nauczanie języka
TESE descriptors: written skills, emigrant, Polish, pupil, youth, attitude, language, language teaching
Publikacje:
  • Czeniek, A. (2010). Stosunek uczniów Polskich Szkół Sobotnich w Wielkiej Brytanii do sprawności pisania. Poradnik Językowy, 2, 84-96.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"