BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Raport Międzynarodowej Rady Kontroli Narkotyków. (2006)
Kolejne lata cyklu: 1997 1998 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006
Typ badania: międzynarodowe, cykliczne
Instytucja:
Data: 2006
Badacz:
Abstrakt:

Celem doniesienia jest analiza światowej sytuacji na temat środków odurzających. Doniesienie przedstawia dane za 2006 rok. Zawiera ono informacje dotyczące środków odurzających. Raport pokazuje problem rosnącej ilości podrabianych leków, które są coraz bardziej rozpowszechniane na światowym rynku. Okazuje się, że zagrożenie to oscyluje między 25-50% wartości wszystkich dostępnych leków w krajach rozwijających się. Problem ten jest też widoczny w krajach rozwiniętych (sprzedaż leków w nielegalnych aptekach internetowych, bez obowiązujących recept). Raport potwierdza, że poziom zażywania leków (kupowanych za okazaniem recepty) jest o wiele wyższy niż wskaźnik nadużywania nielegalnych substancji odurzających. Ponadto, doniesienie dotyczy wzrostu konsumpcji medykamentów, redukujących łaknienie, co w rezultacie może stać się poważnym zagrożeniem dla życia i zdrowia osób, które je stale zażywają.

Deskryptory TESE: zdrowie, badania naukowe, wymiar międzynarodowy, społeczeństwo, narkomania
TESE descriptors: health, research, international dimension, society, drug abuse
Publikacje:
  • Raport Międzynarodowej Rady Kontroli Narkotyków. (2006). Pobrane z http://www.unic.un.org.pl/incb/rok06.php
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"