Obserwuj
Tytuł badania: |
Raport Międzynarodowej Rady Kontroli Narkotyków. (2003) |
Kolejne lata cyklu: |
1997
1998
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
|
Typ badania: |
międzynarodowe, cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2003 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem doniesienia jest analiza światowej sytuacji na temat środków odurzających. Doniesienie przedstawia dane za 2003 rok. Raport uwzględnia takie informacje jak np.: wpływ narkotyków na społeczeństwo, wzrost sprzedaży środków odurzających przez internet (TIK), zależność pomiędzy nadużywaniem środków odurzających a zwiększeniem wskaźnika przestępczości i przemocy w społeczeństwie. Jednym z zaleceń raportu jest wprowadzenie kontroli sprzedaży substancji chemicznych w celu ograniczenia produkcji środków syntetycznych (narkotyków). Takie praktyki interwencyjno-wspomagające powinny być stosowane już na szczeblu lokalnym. Ponadto w doniesieniu poruszono problem nadmiernego spożywania podstawowych środków odurzających w celu uśmierzania bólu (głównie w państwach rozwijających się). |
Deskryptory TESE: |
narkomania, społeczeństwo, wymiar międzynarodowy, zdrowie, badania naukowe, Internet, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
drug abuse, society, international dimension, health, research, Internet, ICT |
Publikacje: |
- Raport Międzynarodowej Rady Kontroli Narkotyków. (2003). Pobrane z http://www.unic.un.org.pl/incb/rok03.php
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.