BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zachowania sedenteryjne studentów i ich rodziców
Instytucja:
Data: 2013
Badacz: Magdalena Kowalczyk, Małgorzata Resiak
Abstrakt:

Celem badania była weryfikacja zachowań sedenteryjnych studentów i ich rodziców. W badaniu uwzględniono takie zmienne jak: płeć i wskaźnik masy ciała (BMI). W badaniu wzięło udział 851 osób: 291 studentów (128 studentów, 163 studentki) oraz 276 ojców i 284 matki. Wykorzystano narzędzie Międzynarodowego Kwestionariusza Aktywności Fizycznej (IPAQ). Wyniki badania pokazały m.in. średnią arytmetyczną czasu spędzanego w pozycji siedzącej w ciągu tygodnia. Wynosi ona odpowiednio dla studentek: 2599 MET (poziom najwyższy) i dla studentów: 2581 MET. Najniższy wskaźnik zaobserwowano u ojców (1961 MET). Zauważono zależność: wyższe wartości BMI występują równolegle z wyższym poziomem zachowań sedenteryjnych. Mogą one prowadzić do nadwagi i otyłości. Wniosek z badania jest postulatem do zwiększenia promocji zachowań związanych z aktywnością fizyczną.

Autorskie słowa kluczowe: studenci, BMI, rodzice, zachowania sedenteryjne
Author's Keywords: students, BMI, parents, sedentary behaviors
Deskryptory TESE: zdrowie, student, rodzice, zachowania, pomiar
TESE descriptors: health, student, parents, behaviour, measurement
Publikacje:
  • Kowalczyk, M. i Resiak, M. (2014). Zachowania sedenteryjne studentów i ich rodziców. Rocznik Naukowy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku, 24, 11-18.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"