Obserwuj
Tytuł badania: |
Angielski – czyja szansa? |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 – 2010 |
Badacz: |
Agnieszka Figiel, Jordan Klimek, Krzysztof Lipiński, Patryk Węgierkiewicz, Marek Zagórski |
Abstrakt: |
Raport poświęcony jest zagadnieniu wyrównywania szans edukacyjnych wśród uczniów z terenów wiejskich w odniesieniu do nauki języków obcych, ze szczególnym uwzględnieniem języka angielskiego. Badania porównawcze miały na celu przedstawienie barier i problemów związanych z nauczaniem języka angielskiego na wsiach oraz wskazanie możliwych scenariuszy rozwiązań systemowych, umożliwiających wyrównywanie poziomu edukacji w tym zakresie. Raport powstał w oparciu o materiały dotyczące wyników egzaminów gimnazjalnych za lata 2006-2010, publikowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, badania sondażowe wśród nauczycieli języka angielskiego, przeprowadzone podczas VIII Ogólnopolskiego Spotkania Nauczycieli Języka Angielskiego, oraz rezultaty programu YOUNGSTER, którego celem jest wspieranie nauczania języka angielskiego na terenach wiejskich. Na podstawie analizy dostępnych danych stwierdzono, że jeśli wykazane dysproporcje w zakresie wyników egzaminu z języka angielskiego będą utrzymywać się w kolejnych latach, to angielski może stanowić główną przeszkodę dla uczniów z obszarów wiejskich w dostępie do szkół ponadgimnazjalnych, kończących się maturą, w miastach. |
Deskryptory TESE: |
równość szans, dydaktyka, jakość nauczania, kompetencje językowe, nauczanie języka, metoda nauczania |
TESE descriptors: |
equal opportunity, didactics, teaching quality, language skills, language teaching, teaching method |
Publikacje: |
- Lipiński, K. (oprac.). (bdw.). Angielski – czyja szansa? Pobrane 20 stycznia 2015 z http://www.eid.edu.pl/_upload/file/RAPORT_Angielski_czyja_szansa.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.