BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kompetencje aksjologiczne polonistów
Data: [1999]
Badacz: Ewa Kobyłecka
Abstrakt:

Przedmiotem wstępnego badania były kompetencje aksjologiczne nauczycieli polonistów. Badaniem objęto 117 nauczycieli z województwa lubuskiego. Na podstawie zgromadzonego materiału wykazano, że respondenci byli otwarci na wartości nadestetyczne dzieł literackich (także innych dzieł sztuki), słabo jednak dostrzegali wartości estetyczne i artystyczne w konkretyzacji tych dzieł. 84,62% nauczycieli potrafiło rozpoznać wartości nadestetyczne (transcendentalne), 51,28% – estetyczne, tylko 10,26% – artystyczne. Właściwe badanie kompetencji nauczycieli polonistów powinno obejmować takie metody jak: introspekcja, prakseologia oraz hermeneutyka.

Deskryptory TESE: literatura, ocena nauczycieli, kompetencje, rozumienie, literatura dla dzieci i młodzieży, polski
TESE descriptors: literature, evaluation of teachers, competence, comprehension, children's and youth literature, Polish
Publikacje:
  • Kobyłecka, E. (2000). O kompetencjach aksjologicznych nauczycieli. Dydaktyka Literatury, 20, 89-95.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"