BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Policjant i nastolatek jako sprawcy błędu: wzajemna percepcja
Instytucja:
Data: [2000]
Badacz: Irena Dzwonkowska
Abstrakt:

Przedmiotem badania były postawy młodzieży i policjantów wobec sprawcy błędu – gdy był nim nastolatek albo policjant. Badaniem objęto 20 policjantów i 20 policjantek ze Szkoły Policyjnej w Brzegu oraz 20 dziewcząt i 20 chłopców z jednego z liceów ogólnokształcących w Opolu. Badani otrzymali opis incydentu, w którym sprawcą był albo policjant, albo uczeń liceum zawodowego. Poproszono badanych o ocenę zdarzenia na dwunastopunktowej Skali Tolerancji i ocenę sprawcy (z wykorzystaniem listy cech). Badanie wykazało, że respondenci, zarówno policjanci, jak i uczniowie, są bardziej tolerancyjni wobec sprawcy nastolatka niż policjanta. Ponadto wobec błędu policjanta bardziej tolerancyjni okazali się sami policjanci niż uczniowie, a wobec błędu nastolatka bardziej tolerancyjni byli policjanci niż młodzież wobec błędu policjanta. Uczniowie byli bardziej tolerancyjni wobec błędu nastolatka niż wobec błędu policjanta. Badanie wykazało, że policjanci są skłonni bardziej pozytywnie oceniać sprawcę, niż czyni to młodzież.

Deskryptory TESE: psychologia, zachowania społeczne, kompetencje społeczne, postawa, kompetencje
TESE descriptors: psychology, social behaviour, social competences, attitude, competence
Publikacje:
  • Dzwonkowska, I. (2000). Policjant i nastolatek jako sprawcy błędu: wzajemna percepcja. Psychologia Wychowawcza, 2-3, 182-189.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"