BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wpływ telewizji na rozwój dziecka i amerykanizację grup społecznych
Instytucja:
Data: [1996]
Badacz: Tomasz Kruszewski
Abstrakt:

Celem ankiety było określenie wpływu telewizji na rozwój dzieci. Badaniem objęto 11 uczniów z klasy czwartej w toruńskiej Szkole Podstawowej nr 3. Dzieci pytano o: najczęściej oglądany kanał telewizyjny, czas spędzany dziennie przed telewizorem, ulubione programy telewizyjne, a także czy telewizja ich czegoś uczy. Połowa respondentów stwierdziła, że telewizja niczego ich nie uczy. Mimo takiego przekonania badani poświęcają średnio ponad trzy godziny dziennie na oglądanie programów telewizyjnych. Wśród badanych były także dzieci spędzające przed telewizorem trzy, cztery godziny dziennie i twierdzące, że programy telewizyjne, zwłaszcza przyrodnicze, rozwijają ich wiedzę. Jednak to nie przyrodnicze programy najczęściej oglądali uczniowie, tylko filmy sensacyjne, fantastyczne i teleturnieje. Dzieci oglądają zwykle takie kanały jak: Polsat, TVP1, RTL, RTL2, PRO7, M6, Cartoon Network.
 

Deskryptory TESE: kino, zachowania społeczne, rozwój dziecka, rozwój poznawczy, wychowanie dziecka, środki masowego przekazu
TESE descriptors: cinema, social behaviour, child development, cognitive development, child rearing, mass media
Publikacje:
  • Kruszewski, T. (1996). Wpływ telewizji na rozwój dziecka i amerykanizację grup społecznych. Wychowanie na co Dzień, 9, 11-13.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"