Obserwuj
Tytuł badania: |
Lokalizacja, wielkość i sposób zarządzania szkołą a wyniki egzaminów zewnętrznych |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2006 |
Badacz: |
Jerzy Marek |
Abstrakt: |
Celem badania o charakterze sondażowym było sprawdzenie powiązań egzaminów gimnazjalnych z lokalizacją szkoły i czynnikami dotyczącymi zarządzania placówką. Badania przeprowadzono na terenie całej Polski (w 15 województwach, oprócz opolskiego), w gimnazjach zróżnicowanych pod względem wyników egzaminów. Uzyskano dane z 88 szkół gimnazjalnych, w tym z 88 ankiet wypełnionych przez dyrekcję tych gimnazjów. Wyniki pokazały, że nie ma związków między efektami pracy szkoły a stylem zarządzania, a także między wynikami egzaminów a dokształcaniem nauczycieli. Nie stwierdzono również związku między lokalizacją szkoły a wynikami egzaminacyjnymi i jakością kształcenia w danej szkole.
|
Deskryptory TESE: |
ewaluacja, egzamin, uczeń, nauczyciel, dyrektor szkoły, zarządzanie szkołą, jakość kształcenia, jakość nauczania |
TESE descriptors: |
evaluation, examination, pupil, teacher, headteacher, school management, quality of education, teaching quality |
Publikacje: |
- Marek, J. (2007). Lokalizacja, wielkość i sposób zarządzania szkołą a wyniki egzaminów zewnętrznych. Egzamin. Biuletyn Badawczy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, 11, 7-23.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.