BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Osiągnięcia matematyczne uczniów kończących gimnazjum w 2007 roku
Instytucja:
Data: 2007
Badacz: Teresa Chrostowska
Abstrakt:

Celem badania było określenie osiągnięć matematycznych uczniów kończących gimnazjum w 2007 roku. Badacze przeanalizowali wyniki ogólne osiągnięć matematycznych, wyniki z podziałem na płeć, warstwy (miasto, wieś), ze względu na poziom wykonania poszczególnych zadań sprawdzających umiejętności matematyczne oraz poziom opanowania umiejętności matematycznych w poszczególnych województwach. Analizę skonstruowano na podstawie wyników egzaminu gimnazjalnego w 2007 r. Na podstawie opracowania stwierdzono, że gimnazjaliści na ogół dobrze radzili sobie z umiejętnościami badanymi za pomocą zadań zamkniętych i nieskomplikowanych zadań otwartych; problemy mieli natomiast ze złożonymi zadaniami otwartymi, które wymagały niealgorytmicznego myślenia.

Deskryptory TESE: egzamin, test standaryzowany, matematyka, ewaluacja, obszar miejski, obszar wiejski
TESE descriptors: examination, standardised test, mathematics, evaluation, urban area, rural area
Publikacje:
  • Chrostowska, T. (2008). Osiągnięcia matematyczne uczniów kończących gimnazjum w 2007 roku. Egzamin : Biuletyn Badawczy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, 15, 108-112. Pobrane z http://www.cke.edu.pl/images/stories/badania/15_matematyka.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"