Obserwuj
Tytuł badania: |
Osiągnięcia matematyczne uczniów kończących gimnazjum w 2007 roku |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Teresa Chrostowska |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie osiągnięć matematycznych uczniów kończących gimnazjum w 2007 roku. Badacze przeanalizowali wyniki ogólne osiągnięć matematycznych, wyniki z podziałem na płeć, warstwy (miasto, wieś), ze względu na poziom wykonania poszczególnych zadań sprawdzających umiejętności matematyczne oraz poziom opanowania umiejętności matematycznych w poszczególnych województwach. Analizę skonstruowano na podstawie wyników egzaminu gimnazjalnego w 2007 r. Na podstawie opracowania stwierdzono, że gimnazjaliści na ogół dobrze radzili sobie z umiejętnościami badanymi za pomocą zadań zamkniętych i nieskomplikowanych zadań otwartych; problemy mieli natomiast ze złożonymi zadaniami otwartymi, które wymagały niealgorytmicznego myślenia. |
Deskryptory TESE: |
egzamin, test standaryzowany, matematyka, ewaluacja, obszar miejski, obszar wiejski |
TESE descriptors: |
examination, standardised test, mathematics, evaluation, urban area, rural area |
Publikacje: |
- Chrostowska, T. (2008). Osiągnięcia matematyczne uczniów kończących gimnazjum w 2007 roku. Egzamin : Biuletyn Badawczy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, 15, 108-112. Pobrane z http://www.cke.edu.pl/images/stories/badania/15_matematyka.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.