Obserwuj
Tytuł badania: |
Kategoryzacja rozwiązań zadań otwartych części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Karolina Kołodziej |
Abstrakt: |
Celem badania była kategoryzacja rozwiązań i błędów uczniowskich popełnianych w części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego w 2006 roku. Analizą objęto 400 prac egzaminacyjnych. Założono wstępnie, że umiejętnie wykorzystane wyniki egzaminów zewnętrznych mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności procesu nauczania i są wiarygodną informacją zwrotną dla nauczycieli. Dlatego też ważne dla tego procesu są nie tylko wyniki (podane jako wielkość sumaryczna), lecz także informacje o najczęstszych błędach popełnianych przez uczniów, które są istotnym źródłem niepowodzeń szkolnych. Wyniki badania potwierdzają ważność i przydatność kategoryzacji rozwiązań i błędów uczniowskich, które są pomocnym narzędziem dla nauczycieli w doskonaleniu procesu nauczania, a dla konstruktorów testów – w przygotowywaniu lepszych zadań egzaminacyjnych. Dodatkowo kategoryzacja ta przyczynia się do zwiększenia obiektywizmu oceniania.
|
Deskryptory TESE: |
egzamin, ewaluacja, niepowodzenie szkolne, niedostateczne osiągnięcia w nauce, matematyka, efekt uczenia się, postępy w nauce, biologia, fizyka, geografia, chemia |
TESE descriptors: |
examination, evaluation, school failure, re-assessment, mathematics, learning outcome, study progress, biology, physics, geography, chemistry |
Publikacje: |
- Kołodziej, K. (2007). Kategoryzacja rozwiązań zadań otwartych części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/63.K.Ko%B3odziej_kategoryzacja%20rozwi%B1za%F1%20zada%F1.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.