BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kategoryzacja rozwiązań zadań otwartych części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego
Instytucja:
Data: 2007
Badacz: Karolina Kołodziej
Abstrakt:

Celem badania była kategoryzacja rozwiązań i błędów uczniowskich popełnianych w części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego w 2006 roku. Analizą objęto 400 prac egzaminacyjnych. Założono wstępnie, że umiejętnie wykorzystane wyniki egzaminów zewnętrznych mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności procesu nauczania i są wiarygodną informacją zwrotną dla nauczycieli. Dlatego też ważne dla tego procesu są nie tylko wyniki (podane jako wielkość sumaryczna), lecz także informacje o najczęstszych błędach popełnianych przez uczniów, które są istotnym źródłem niepowodzeń szkolnych. Wyniki badania potwierdzają ważność i przydatność kategoryzacji rozwiązań i błędów uczniowskich, które są pomocnym narzędziem dla nauczycieli w doskonaleniu procesu nauczania, a dla konstruktorów testów – w przygotowywaniu lepszych zadań egzaminacyjnych. Dodatkowo kategoryzacja ta przyczynia się do zwiększenia obiektywizmu oceniania.

 

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja, niepowodzenie szkolne, niedostateczne osiągnięcia w nauce, matematyka, efekt uczenia się, postępy w nauce, biologia, fizyka, geografia, chemia
TESE descriptors: examination, evaluation, school failure, re-assessment, mathematics, learning outcome, study progress, biology, physics, geography, chemistry
Publikacje:
  • Kołodziej, K. (2007). Kategoryzacja rozwiązań zadań otwartych części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/63.K.Ko%B3odziej_kategoryzacja%20rozwi%B1za%F1%20zada%F1.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"