BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nowa formuła egzaminu gimnazjalnego – strata czy zysk dla przedmiotów przyrodniczych?
Instytucja:
Data: 2010
Badacz: Elżbieta Tyralska-Wojtycza
Abstrakt:

Celem badania było omówienie kształtu nowej formuły egzaminu (a zwłaszcza sprawdzanych w jego trakcie wiadomości i umiejętności) w porównaniu ze starą formą. Badanie opracowano na podstawie obowiązującej od 2009 r. podstawy programowej kształcenia ogólnego, zatwierdzonej przez MEN 23 grudnia 2008 r. Badaczka scharakteryzowała: udział zadań otwartych z przedmiotów przyrodniczych w dotychczasowych arkuszach egzaminacyjnych, znaczenie zadania zamkniętego w dziewięciu edycjach egzaminu gimnazjalnego, wątpliwość, czy zastosowanie tylko zadań zamkniętych w arkuszach egzaminacyjnych pozwoli sprawdzać umiejętności złożone, jaki wpływ będzie miała nowa formuła egzaminu  na zaangażowanie nauczycieli i uczniów w ich pracę, jaki może być bilans zysków i strat dla przedmiotów przyrodniczych w nowej formule egzaminu gimnazjalnego. Wyniki badania nie stanowią analizy wszystkich aspektów nowej formuły egzaminu gimnazjalnego, ale na ich podstawie sformułowano wniosek, że nowa formuła egzaminu nie powinna wpływać negatywnie na rangę przedmiotów przyrodniczych w pracy szkoły.

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja, nauczyciel, wsparcie dla nauczycieli, organ doradczy, geografia, fizyka, biologia, chemia, matematyka
TESE descriptors: examination, evaluation, teacher, support for teachers, advisory body, geography, physics, biology, chemistry, mathematics
Publikacje:
  • Tyralska-Wojtycza, E. (2010). Nowa formuła egzaminu gimnazjalnego – strata czy zysk dla przedmiotów przyrodniczych? W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego (s. 557-567). Kraków: Grupa Tomami
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"