Obserwuj
Tytuł badania: |
Czynniki efektywności kształcenia gimnazjalistów na przykładzie dwóch gmin |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 |
Badacz: |
Teresa Kutajczyk, Barbara Przychodzeń |
Abstrakt: |
Celem badania było zaprezentowanie wyników porównania efektywności kształcenia (a także jej czynników) gimnazjalistów w dwóch gminach. Badanie przeprowadzono w województwie kujawsko-pomorskim i objęto nim 1 141 uczniów klas trzecich uczęszczających do osiemnastu szkół znajdujących się w dziesięciu gminach. Wykorzystano także wyniki osiągnięć edukacyjnych tych samych uczniów z 2006 r. po drugim etapie edukacyjnym. Badaczki zaprezentowały: osiągnięcia uprzednie wobec efektywności kształcenia w gimnazjum, czynniki związane z cechami indywidualnymi uczniów i ich środowiskiem, czynniki pracy szkoły, czynniki działań nauczycieli. Wyniki badania potwierdzają, że w jednej z badanych gmin (w przeciwieństwie do drugiej) w pełni wykorzystano wnioski z badania przeprowadzonego w 2006 roku do zwiększenia efektywności naucznia (m.in. poprzez lepszą współpracę z rodzicami), co przełożyło się na dobre wyniki uczniów. |
Deskryptory TESE: |
relacja rodzice – szkoła, jakość kształcenia, jakość nauczania, efekt uczenia się, gimnazjum |
TESE descriptors: |
parent-school relation, quality of education, teaching quality, learning outcome, lower secondary |
Publikacje: |
- Kutajczyk, T. i Przychodzeń, B. (2009). Czynniki efektywności kształcenia gimnazjalistów na przykładzie dwóch gmin. Pobrane z http://www.oke.gda.pl/plikiOKE/Opracowania_wynikow/2011-2012/2011_01_12_porownanie_gmin.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.