BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Czynniki efektywności kształcenia gimnazjalistów na przykładzie dwóch gmin
Instytucja:
Data: 2009
Badacz: Teresa Kutajczyk, Barbara Przychodzeń
Abstrakt:

Celem badania było zaprezentowanie wyników porównania efektywności kształcenia (a także jej czynników) gimnazjalistów w dwóch gminach. Badanie przeprowadzono w województwie kujawsko-pomorskim i objęto nim 1 141 uczniów klas trzecich uczęszczających do osiemnastu szkół znajdujących się w dziesięciu gminach. Wykorzystano także wyniki osiągnięć edukacyjnych tych samych uczniów z 2006 r. po drugim etapie edukacyjnym. Badaczki zaprezentowały: osiągnięcia uprzednie wobec efektywności kształcenia w gimnazjum, czynniki związane z cechami indywidualnymi uczniów i ich środowiskiem, czynniki pracy szkoły, czynniki działań nauczycieli. Wyniki badania potwierdzają, że w jednej z badanych gmin (w przeciwieństwie do drugiej) w pełni wykorzystano wnioski z badania przeprowadzonego w 2006 roku do zwiększenia efektywności naucznia (m.in. poprzez lepszą współpracę z rodzicami), co przełożyło się na dobre wyniki uczniów.

Deskryptory TESE: relacja rodzice – szkoła, jakość kształcenia, jakość nauczania, efekt uczenia się, gimnazjum
TESE descriptors: parent-school relation, quality of education, teaching quality, learning outcome, lower secondary
Publikacje:
  • Kutajczyk, T. i Przychodzeń, B. (2009). Czynniki efektywności kształcenia gimnazjalistów na przykładzie dwóch gmin. Pobrane z http://www.oke.gda.pl/plikiOKE/Opracowania_wynikow/2011-2012/2011_01_12_porownanie_gmin.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"