BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ocena funkcjonowania reformowanych sfer życia publicznego
Instytucja:
Data: 13 października 2000 – 16 października 2000
Badacz: Macieja Falkowska
Abstrakt:

Respondentów zapytano o ocenę funkcjonowania reformowanych sfer życia publicznego w Polsce. Badana próba liczyła 1048 osób. W opinii 38% ankietowanych szkolnictwo funkcjonowało gorzej niż przed reformą, według 12% lepiej. 26% badanych uznało, że szkolnictwo nie funkcjonuje ani gorzej, ani lepiej niż przed wprowadzeniem reformy. 23% respondentów w ogóle nie miało zdania w tej kwestii. Młodsi badani (w wieku od 18 do 34 lat) na ogół pozytywnie wypowiadali się na temat skutków reformy emerytalnej. Najmłodsi ankietowani – do 24. roku życia – byli najbardziej optymistycznie nastawieni wobec wprowadzanych zmian. Okazało się także, że im lepiej wykształcony był badany, tym krytyczniej oceniał szkolnictwo; im wyższe było wykształcenie respondenta, tym wyższy odsetek pozytywnych i negatywnych opinii na temat zmian w systemie emerytalnym. Wśród osób, które uznawały swoje warunki materialne za dobre, dominowały opinie negatywne o zmianach w szkolnictwie i opiece zdrowotnej.

Deskryptory TESE: reforma szkolnictwa, reforma programu nauczania, polityka, polityka edukacyjna, postawa, postawa wobec szkoły
TESE descriptors: educational reform, curriculum reform, politics, education policy, attitude, attitude towards school
Publikacje:
  • Falkowska, M. (oprac.). (2000). Ocena funkcjonowania reformowanych sfer życia publicznego. Komunikat z badań. Pobrane z http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2000/K_156_00.PDF
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"