Obserwuj
Tytuł badania: |
Ocena funkcjonowania reformowanych sfer życia publicznego |
Instytucja: |
|
Data: |
13 października 2000 – 16 października 2000 |
Badacz: |
Macieja Falkowska |
Abstrakt: |
Respondentów zapytano o ocenę funkcjonowania reformowanych sfer życia publicznego w Polsce. Badana próba liczyła 1048 osób. W opinii 38% ankietowanych szkolnictwo funkcjonowało gorzej niż przed reformą, według 12% lepiej. 26% badanych uznało, że szkolnictwo nie funkcjonuje ani gorzej, ani lepiej niż przed wprowadzeniem reformy. 23% respondentów w ogóle nie miało zdania w tej kwestii. Młodsi badani (w wieku od 18 do 34 lat) na ogół pozytywnie wypowiadali się na temat skutków reformy emerytalnej. Najmłodsi ankietowani – do 24. roku życia – byli najbardziej optymistycznie nastawieni wobec wprowadzanych zmian. Okazało się także, że im lepiej wykształcony był badany, tym krytyczniej oceniał szkolnictwo; im wyższe było wykształcenie respondenta, tym wyższy odsetek pozytywnych i negatywnych opinii na temat zmian w systemie emerytalnym. Wśród osób, które uznawały swoje warunki materialne za dobre, dominowały opinie negatywne o zmianach w szkolnictwie i opiece zdrowotnej. |
Deskryptory TESE: |
reforma szkolnictwa, reforma programu nauczania, polityka, polityka edukacyjna, postawa, postawa wobec szkoły |
TESE descriptors: |
educational reform, curriculum reform, politics, education policy, attitude, attitude towards school |
Publikacje: |
- Falkowska, M. (oprac.). (2000). Ocena funkcjonowania reformowanych sfer życia publicznego. Komunikat z badań. Pobrane z http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2000/K_156_00.PDF
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.