BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Młodzi adepci zarządzania na rynku pracy. Oczekiwania pracodawców wobec absolwentów wyższych uczelni
Instytucja:
Data: 1997
Badacz: Agnieszka Dziedziczak-Foltyn
Abstrakt:

Celem badania było ustalenie, absolwentów jakich kierunków studiów pracodawcy chcieliby u siebie zatrudniać. W badaniu reprezentowane były wszystkie typy działów i sektorów gospodarki (również instytucje publiczne i fundacje) z Warszawy oraz Łodzi. Wyniki badania ujawniły, że pracodawcy najczęściej nie potrafili lub nie chcieli określić swoich preferencji w tym zakresie (37%). Na kolejnym miejscu pod względem wskazań znaleźli się inżynierowie różnych specjalności (25%), następnie ekonomiści/bankowcy/finansiści (19%), absolwenci prawa (5%), absolwenci marketingu i informatycy (po 4%), absolwenci kierunków humanistycznych (3%), medycznych (2%) oraz na ostatnim miejscu – kierunków ścisłych i przyrodniczych (1%).

Deskryptory TESE: dostosowanie do potrzeb rynku pracy, pracodawca, absolwent szkoły wyższej, kwalifikacje zawodowe, rynek pracy
TESE descriptors: employability, employer, graduate, vocational qualification, labour market
Publikacje:
  • Dziedziczak-Foltyn A. (2005). Młodzi adepci zarządzania na rynku pracy. Oczekiwania pracodawców wobec absolwentów wyższych uczelni. W: A. Buchner-Jeziorska (red.), Szkoła sukcesu czy przetrwania? Szkolnictwo wyższe w Polsce (s. 199-218). Warszawa: Oficyna Wydawnicza – Szkoła Główna Handlowa.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"