Obserwuj
Tytuł badania: |
Nauczyciele historii a nowa matura. Czy nowa matura wpłynęła na metody prowadzenia zajęć z historii? |
Instytucja: |
|
Data: |
luty 2006 – kwiecień 2006 |
Badacz: |
Krzysztof Jurek |
Abstrakt: |
Celem badania było ustalenie, czy i jak wprowadzenie nowej matury wpłynęło na nauczanie historii w szkołach. Metodą badawczą była ankieta, przeprowadzona wśród uczestników kursu (na temat kryterialnego sprawdzania prac maturalnych), który odbywał się od lutego do kwietnia 2006 r. Anonimową ankietą objęto 111 nauczycieli historii. W raporcie z badania zamieszczono kwestionariusz wraz z opisem oraz rozkładem wyników dla poszczególnych pytań. Pytania ankietowe dotyczyły rodzaju sprawdzianów przygotowywanych do bieżącej kontroli uczniów; rodzaju zastosowanych zadań; opisu pracy z maturzystami; przydatności kursów dla egzaminatorów; deklaracji wzięcia udziału w sprawdzaniu prac maturalnych oraz ogólnej oceny wpływu nowej matury na nauczanie historii. Wyniki badania jednoznacznie wskazały na pozytywny wpływ nowej matury na jakość nauczania historii w szkole.
|
Deskryptory TESE: |
historia, zawód nauczyciela, egzamin, jakość nauczania, egzamin końcowy |
TESE descriptors: |
history, teaching profession, examination, teaching quality, final examination |
Publikacje: |
- Jurek, K. (2006). Nauczyciele historii a Nowa Matura. Czy Nowa Matura wpłynęła na metody prowadzenia zajęć z historii? Pobrane z http://www.komisja.pl/pobierz/badania/K.Jurek_2006.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.