BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauczyciele historii a nowa matura. Czy nowa matura wpłynęła na metody prowadzenia zajęć z historii?
Instytucja:
Data: luty 2006 – kwiecień 2006
Badacz: Krzysztof Jurek
Abstrakt:

Celem badania było ustalenie, czy i jak wprowadzenie nowej matury wpłynęło na nauczanie historii w szkołach. Metodą badawczą była ankieta, przeprowadzona wśród uczestników kursu (na temat kryterialnego sprawdzania prac maturalnych), który odbywał się od lutego do kwietnia 2006 r. Anonimową ankietą objęto 111 nauczycieli historii. W raporcie z badania zamieszczono kwestionariusz wraz z opisem oraz rozkładem wyników dla poszczególnych pytań. Pytania ankietowe dotyczyły rodzaju sprawdzianów przygotowywanych do bieżącej kontroli uczniów; rodzaju zastosowanych zadań; opisu pracy z maturzystami; przydatności kursów dla egzaminatorów; deklaracji wzięcia udziału w sprawdzaniu prac maturalnych oraz ogólnej oceny wpływu nowej matury na nauczanie historii. Wyniki badania jednoznacznie wskazały na pozytywny wpływ nowej matury na jakość nauczania historii w szkole.
 

Deskryptory TESE: historia, zawód nauczyciela, egzamin, jakość nauczania, egzamin końcowy
TESE descriptors: history, teaching profession, examination, teaching quality, final examination
Publikacje:
  • Jurek, K. (2006). Nauczyciele historii a Nowa Matura. Czy Nowa Matura wpłynęła na metody prowadzenia zajęć z historii? Pobrane z http://www.komisja.pl/pobierz/badania/K.Jurek_2006.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"