Obserwuj
Tytuł badania: |
Czy egzamin gimnazjalny jest dobrym prognostykiem sukcesu na maturze z fizyki i astronomii? |
Instytucja: |
|
Data: |
2006 |
Badacz: |
Krystyna Feith |
Abstrakt: |
Celem badania było ustalenie, czy i w jaki sposób wyniki egzaminu gimnazjalnego przełożyły się na wyniki tych samych uczniów na egzaminie maturalnym z fizyki i astronomii. Analizie poddano wyniki egzaminu gimnazjalnego w 2002 roku, kiedy to do sprawdzianu przystąpiło 54 838 uczniów. Porównano je z wynikami egzaminu maturalnego z fizyki i astronomii w 2005 roku. Spośród całej populacji zdających w 2002 roku fizykę i astronomię na maturze w 2005 roku wybrały 2043 osoby. Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono, że uczniowie zdający maturę z fizyki i astronomii już w gimnazjum i na egzaminie gimnazjalnym osiągali dobre wyniki w zadaniach z tych dziedzin. Ustalono, że wysokie wyniki na egzaminie gimnazjalnym w części matematyczno-przyrodniczej są dobrym prognostykiem odpowiednio wysokich wyników na poziomie podstawowym matury z fizyki i astronomii, ale jednocześnie okazało się, że nie są czynnikiem decydującym i najważniejszym na poziomie rozszerzonym.
|
Deskryptory TESE: |
fizyka, nauki ścisłe, egzamin, gimnazjum, szkoła średnia, poziom życia |
TESE descriptors: |
physics, natural sciences, examination, lower secondary, secondary school, standard of living |
Publikacje: |
- Feith, K. (2006). Czy egzamin gimnazjalny jest dobrym prognostykiem sukcesu na maturze z fizyki i astronomii? Pobrane z http://www.komisja.pl/pobierz/badania/K.Feith_2006.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.