BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Czy egzamin gimnazjalny jest dobrym prognostykiem sukcesu na maturze z fizyki i astronomii?
Instytucja:
Data: 2006
Badacz: Krystyna Feith
Abstrakt:

Celem badania było ustalenie, czy i w jaki sposób wyniki egzaminu gimnazjalnego przełożyły się na wyniki tych samych uczniów na egzaminie maturalnym z fizyki i astronomii. Analizie poddano wyniki egzaminu gimnazjalnego w 2002 roku, kiedy to do sprawdzianu przystąpiło 54 838 uczniów. Porównano je z wynikami egzaminu maturalnego z fizyki i astronomii w 2005 roku. Spośród całej populacji zdających w 2002 roku fizykę i astronomię na maturze w 2005 roku wybrały 2043 osoby. Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono, że uczniowie zdający maturę z fizyki i astronomii już w gimnazjum i na egzaminie gimnazjalnym osiągali dobre wyniki w zadaniach z tych dziedzin. Ustalono, że wysokie wyniki na egzaminie gimnazjalnym w części matematyczno-przyrodniczej są dobrym prognostykiem odpowiednio wysokich wyników na poziomie podstawowym matury z fizyki i astronomii, ale jednocześnie okazało się, że nie są czynnikiem decydującym i najważniejszym na poziomie rozszerzonym.
 

Deskryptory TESE: fizyka, nauki ścisłe, egzamin, gimnazjum, szkoła średnia, poziom życia
TESE descriptors: physics, natural sciences, examination, lower secondary, secondary school, standard of living
Publikacje:
  • Feith, K. (2006). Czy egzamin gimnazjalny jest dobrym prognostykiem sukcesu na maturze z fizyki i astronomii? Pobrane z http://www.komisja.pl/pobierz/badania/K.Feith_2006.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"