Obserwuj
Tytuł badania: |
Cykliczna, coroczna ewaluacja procesu sprawdzania i oceniania prac uczniów w ośrodkach sprawdzania w latach 2003-2008 |
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
kwiecień 2008 – lipiec 2008 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Badanie miało na celu monitoring pracy egzaminatorów. Badacze sprawdzali m.in.: czy warunki techniczno-lokalowe, w których pracują egzaminatorzy, odpowiadają normom BHP; efektywność szkoleń egzaminatorów; organizację procesu weryfikacji, skuteczność procesu oceniania prac uczniów; dokumentację pracy zespołu oceniającego. W badaniu zastosowano analizę jakościową i ilościową. Próbę badawczą stanowiło po osiem ośrodków sprawdzania z następujących dziedzin: sprawdzian po szkole podstawowej, egzamin gimnazjalny, egzamin maturalny, a także poznański ośrodek sprawdzania egzaminu zawodowego (łącznie 25 ośrodków). Wykorzystano następujące narzędzia badawcze: wywiady z egzaminatorami, obserwacje procesu sprawdzania, kwestionariusz ankiety dla egzaminatorów, ogólnokrajowy test diagnostyczny dla egzaminatorów, analizę dokumentacji. Badanie przeprowadzono na terenie podlegającym Poznańskiej Komisji Egzaminacyjnej. Wyniki badania potwierdziły rzetelność i profesjonalizm przeprowadzania szkoleń dla egzaminatorów, systematyczność procesu weryfikacji oraz prawidłowe warunki BHP. Niedociągnięcia zauważono w sposobie sumowania liczby punktów przez egzaminatorów.
|
Deskryptory TESE: |
ocenianie, ocena nauczycieli, ewaluacja, ewaluacja nauczycieli, egzamin |
TESE descriptors: |
marking, evaluation of teachers, evaluation, evaluation of teachers, examination |
Publikacje: |
- Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. (2008). Cykliczna, coroczna ewaluacja procesu sprawdzania i oceniania prac uczniów w ośrodkach sprawdzania w latach 2003-2008. Karta informacyjna badania związanego z systemem egzaminowania zewnętrznego. Pobrane z http://www.oke.poznan.pl/cms,745,wykaz_zrealizowanych_projektow_badawczych.htm
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.