Obserwuj
Tytuł badania: |
Cykliczne badanie popytu na pracę w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III. Cykl II: grudzień 2013/styczeń 2014 |
Projekt badawczy: |
- Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Kolejne lata cyklu: |
2013
2014
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
grudzień 2013 – styczeń 2014 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Cele badawcze były następujące: oszacowanie krótkoterminowej i średnioterminowej prognozy zatrudnienia, średnioterminowej prognozy zwolnień, a także: kompetencji oczekiwanych od przyszłych pracowników, źródeł pozyskiwania nowych pracowników etc. Badanie zrealizowano techniką wywiadu telefonicznego z użyciem komputera (CATI). Przebadano tą techniką losowo dobraną próbę przedstawicieli przedsiębiorstw. Łącznie zrealizowano 1115 wywiadów. Wyniki badania pokazały, że największy popyt w ciągu najbiższego kwartału (od momentu badania) dotyczyć będzie robotników pomocniczych w budownictwie drogowym i wodnym oraz sprzedawców sklepowych (ekspedientów). Perspektywa półroczna pokazała, że potrzebni będą także espedienci i hydraulicy oraz monterzy instalacji sanitarnych. Największe zwolnienia przewiduje się wśród robotników budowy dróg. Wśród najbardziej pożądanych kwalifikacji i umiejętności podstawowych najbardziej liczą się: doświadczenie i praktyczne umiejętności dotyczące zawodu (57%), wiedza specjalistyczna (48%) oraz obsługa podstawowych programów komputerowych (15%). Do najbardziej preferowanych źródeł pozyskiwania nowych pracowników należą urzędy pracy (21%). |
Deskryptory TESE: |
pracodawca, praca, rynek pracy, przedsiębiorczość, zatrudnienie |
TESE descriptors: |
employer, labour, labour market, enterpreneurship, employment |
Publikacje: |
- Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu. (2014). Cykliczne badanie popytu na pracę w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III. Cykl II: grudzień 2013/styczeń 2014. Pobrane z http://www.obserwatorium.opole.pl/2015-01-27-10-19-14/cykliczne-badanie-popytu-na-prace
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.