Obserwuj
Tytuł badania: |
Cykliczne badanie popytu na pracę w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III. Cykl III: czerwiec – lipiec 2014 |
Projekt badawczy: |
- Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Kolejne lata cyklu: |
2013
2014
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
czerwiec 2014 – lipiec 2014 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Cele badawcze były następujące: oszacowanie krótkoterminowej i średnioterminowej prognozy zatrudnienia, średnioterminowej prognozy zwolnień, a także: kompetencji oczekiwanych od przyszłych pracowników, źródeł pozyskiwania nowych pracowników etc. Badanie zrealizowano techniką wywiadu telefonicznego z użyciem komputera (CATI). Przebadano tą techniką losowo dobraną próbę przedstawicieli przedsiębiorstw. Łącznie zrealizowano 1115 wywiadów. Wyniki badania pokazały, że największy popyt w ciągu najbiższego kwartału (od momentu badania) dotyczyć będzie magazynierów i ogrodników. Perspektywa półroczna pokazała, że potrzebni będą także pakowacze. Największe zwolnienia przewiduje się wśród lektorów języków obcych. Wśród najbardziej pożądanych kwalifikacji i umiejętności podstawowych najbardziej liczą się: doświadczenie i praktyczne umiejętności dotyczące zawodu (73,45%), prawo jazdy (34,35%) oraz specjalistyczna wiedza dotycząca zawodu (31,93%). Do najbardziej preferowanych źródeł pozyskiwania nowych pracowników należą polecenia wśród znajomych (31%). |
Deskryptory TESE: |
zatrudnienie, przedsiębiorczość, praca, rynek pracy, pracodawca |
TESE descriptors: |
employment, enterpreneurship, labour, labour market, employer |
Publikacje: |
- Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu. (2014). Cykliczne badanie popytu na pracę w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III. Cykl III: czerwiec – lipiec 2014. Pobrane z http://www.obserwatorium.opole.pl/2015-01-27-10-19-14/cykliczne-badanie-popytu-na-prace
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.