Obserwuj
Tytuł badania: |
Wpływ obecności nauczycieli-egzaminatorów w szkole na poziom wyników egzaminacyjnych w latach 2003-2007 |
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
wrzesień 2003 – wrzesień 2007 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania było sprawdzenie hipotezy badawczej, mówiącej, że większa liczba egzaminatorów w szkole bezpośrednio przekłada się na wyższe wyniki egzaminacyjne szkoły. Próba badawcza z terenu podległego Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu objęła 738 szkół podstawowych, 264 gimnazjalnych oraz 254 ponadgimnazjalnych. Głównym narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. W opracowaniu zastosowano analizę ilościową. Badanie zostało przeprowadzone w trzech edycjach: we wrześniu 2003, we wrześniu 2005 i we wrześniu 2007. W pierwszych dwóch edycjach wyniki świadczyły o bezpośrednim wpływie obecności nauczycieli-egzaminatorów na wyższe wyniki egzaminacyjne szkoły, w której uczyli. Natomiast w trzeciej edycji odnotowano niewielki wpływ obecności egzaminatorów na wyniki egzaminów zewnętrznych uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz nieco wyższy w szkołach ponadgimnazjalnych. |
Deskryptory TESE: |
nauczyciel, egzamin, szkoła podstawowa, szkoła średnia, gimnazjum |
TESE descriptors: |
teacher, examination, primary school, secondary school, lower secondary |
Publikacje: |
- Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. (2008). Wpływ obecności nauczycieli-egzaminatorów w szkole na poziom wyników egzaminacyjnych w latach 2003-2007. Karta informacyjna badania związanego z systemem egzaminowania zewnętrznego. Pobrane z http://www.oke.poznan.pl/cms,745,wykaz_zrealizowanych_projektow_badawczych.htm
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.