BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nowoczesne technologie w rozwoju uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Instytucja:
Data: 4 kwietnia 2012 – 16 kwietnia 2012
Badacz: Marcin Dąbrowski, Dorota Kwiatkowska
Abstrakt:

Badanie miało na celu ocenę zachowania młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w środowisku nowoczesnych technologii (TIK). Za pośrednictwem dobrowolnej anonimowej ankiety internetowej przebadano 561 uczniów liceów i techników z całej Polski (49,9% chłopców oraz 50,1% dziewcząt). Respondenci byli uczestnikami Olimpiady Przedsiębiorczości. Wypowiadali się na temat częstotliwości korzystania z internetu na potrzeby edukacyjne i rozrywkowe. Oceniali oni swoje umiejętności w zakresie ICT, wymieniali korzyści i zagrożenia wynikające z powszechności użytkowania komputerów i internetu, a także opisywali wykorzystanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii w nauczaniu podstaw przedsiębiorczości. Autorzy badania ocenili współczesną młodzież jako reprezentantów społeczeństwa informacyjnego, ponieważ z łatwością i bez żadnych oporów wykorzystuje nowoczesne technologie w życiu codziennym, przede wszystkim do celów rozrywkowo-komunikacyjnych (aktywność na portalach społecznościowych). Jednocześnie dość zauważalne były braki kompetencyjne nauczycieli wykładających podstawy przedsiębiorczości, którzy rzadko wykorzystywali nowoczesne technologie do pracy z młodzieżą.

Deskryptory TESE: e-kształcenie, nauczanie na odległość, technologia informacyjno-komunikacyjna, treści e-kształcenia, Internet, szkoła średnia, komputer, informatyka, przedsiębiorczość, użytkowanie komputerów
TESE descriptors: e-learning, distance learning, ICT, e-learning content, Internet, secondary school, computer, computer science, enterpreneurship, computer usage
Publikacje:
  • Dąbrowski, M. i Kwiatkowska, D. (2012). Nowoczesne technologie w rozwoju uczniów szkół ponadgimnazjalnych – wyniki badań. e-mentor, 3(45), 4-16.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"