Obserwuj
Tytuł badania: |
Portale edukacyjne jako źródło informacji dla ucznia i nauczyciela |
Instytucja: |
|
Data: |
[2004] |
Badacz: |
Beata Kuźmińska-Sołśnia |
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi na następujące pytania: W jakim stopniu uczniowie oraz nauczyciele korzystają z zasobów portali edukacyjnych? Jakie portale cieszą się największą popularnością wśród nauczycieli i uczniów? Jaki jest stopień publikowania na stronach WWW własnych opracowań przez nauczycieli? Sondażem objęto 80 gimnazjalistów i 30 nauczycieli z Publicznego Gimnazjum nr 13 w Radomiu. Na podstawie zgromadzonego materiału wykazano, że internet (TIK) jest ważnym, coraz bardziej popularnym źródłem wiedzy zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Uczniowie chętnie korzystają z zasobów sieciowych w poszukiwaniu materiałów źródłowych oraz gotowych opracowań, a nauczyciele – materiałów potrzebnych na zajęcia, ale także informacji oświatowych. Okazało się, że 50% uczniów korzystało z portali edukacyjnych stworzonych specjalnie dla nich. Do najczęściej odwiedzanych należały takie serwisy jak: Ściąga, Eduseek, Nauka i Szkoła.net. Nauczyciele z kolei najczęściej korzystali z treści opublikowanych na portalu Szkoła.net, Eduseek, Eduinfo oraz Gimnazjum. Ustalono ponadto, że publikowanie materiałów w internecie przez badanych pedagogów nie cieszyło się popularnością (ponad połowa respondentów nigdy tego nie robiła). |
Deskryptory TESE: |
Internet, korzystanie z Internetu, portal internetowy, technologia informacyjno-komunikacyjna, przygotowanie do lekcji |
TESE descriptors: |
Internet, Internet usage, website, ICT, lesson preparation |
Publikacje: |
- Kuźmińska-Sołśnia, B. (bdw.). Portale edukacyjne jako źródło informacji dla ucznia i nauczyciela. Pobrane 21 lipca 2014 z http://www.bks.pr.radom.pl/publikacje/Portale%20edukacyjne.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.