BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Pracuję – rozwijam kompetencje. Innowacyjny model wsparcia dla pracowników 50+
Typ badania: ewaluacyjne
Instytucja:
Data: 1 lipca 2010 – październik 2012
Badacz: Małgorzata Drozd-Garbacewicz, Monika Jagiełło, Marta Kononowicz, Joanna Michałowska, Joanna Michałowska, Jolanta Perek-Białas, Katarzyna Rewers-Dawid, Hanna Strzałkowska, Konrad Turek
Abstrakt:

Raport stanowi podsumowanie wyników badań prowadzonych w ramach projektu: Pracuję – rozwijam kompetencje. Innowacyjny model wsparcia dla pracowników 50+. Przy realizacji projektu zastosowano triangulację metod badawczych – dokonano analizy danych zastanych (desk research) oraz zrealizowano badania pierwotne, wykorzystujące zarówno jakościowe, jak i ilościowe metody zbierania danych. Celem głównym projektu jest zwiększenie aktywności oraz atrakcyjności zawodowej pracowników w grupie wiekowej 50+ na rynku pracy poprzez wypracowanie i przetestowanie innowacyjnego modelu świadczenia usług doradczych i rozwojowych (w tym korzystania z poradnictwa zawodowego i sporządzenia Bilansu Kompetencji, udziału w szkoleniach i kursach, korzystania ze specjalistycznych konsultacji profilaktyki prozdrowotnej oraz usług prawnych dotyczących funkcjonowania na rynku pracy). Badania ilościowe realizowane były za pomocą tradycyjnych ankiet papierowych (PAPI – Paper and Pencil Interwiew) oraz wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI – Computer Assisted Telephone Interwiew). Badania skierowane były do pracujących osób w wieku 50+ oraz pracodawców z województwa pomorskiego.

Deskryptory TESE: edukacja dorosłych, kompetencje, kwalifikacje zawodowe, rynek pracy, transfer wiedzy, rozwój umiejętności zawodowych
TESE descriptors: adult education, competence, vocational qualification, labour market, knowledge transfer, skill development
Publikacje:
  • Pracuję – rozwijam kompetencje. Innowacyjny model wsparcia dla pracowników 50+. Zbiorczy raport z badań. (2011). Pobrane z http://www.50pluspomorze.pl/repository/files/Raport_innowacyjny_50pluspomorze.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"