BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Agresja wśród młodzieży gimnazjalnej w zielonogórskiej szkole
Instytucja:
Data: 2003
Badacz: Małgorzata Ajszpur
Abstrakt:

Celem badania było określenie występowania agresji wśród uczniów jednej z zielonogórskich szkół. Badaniem objęto 358 uczniów Gimnazjum nr 8 w Zielonej Górze. Zastosowano technikę ankiety dotyczącej rodziny, szkoły, cech osobowości, a także wykonano analizę dokumentów. Uczniowie odpowiadali na pytania o formę zachowań agresywnych, częstotliwość występowania przypadków przemocy szkolnej, rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych, cechy osobowościowe mogące mieć wpływ na wzrost poziomu agresji. Zdaniem autorki młodzież jest świadoma przyczyn zachowań agresywnych w środowisku szkolnym. Znane są im również metody zapobiegania lub łagodzenia zachowań agresywnych u ich kolegów.

Deskryptory TESE: przemoc, przemoc szkolna, złe sprawowanie, dziecko zagrożone, atmosfera w klasie
TESE descriptors: violence, bullying, misconduct, child at risk, classroom climate
Publikacje:
  • Ajszpur, M. (2007). Agresja wśród młodzieży gimnazjalnej w zielonogórskiej szkole. Rocznik Lubuski, 33, cz. 1, 122-144.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"