BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ogólnouniwersytecka Ankieta Oceniająca Jakość Kształcenia: II edycja
Kolejne lata cyklu: 2008 2009 2010 2012
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: 1 czerwca 2009 – 31 lipca 2009
Badacz: Albert Izdebski, Mikołaj Jasiński, Michał W. Kowalski, Tomasz Zając
Abstrakt:

Całość badania była przedmiotem prac Uczelnianego Zespołu Zapewniania Jakości Kształcenia na UW. Kwestionariusz badawczy był konsultowany z prorektorem ds. studenckich prof. dr hab. Martą Kicińską-Habior, pełnomocnikiem rektora ds. jakości kształcenia prof. dr. hab. Pawłem Stępniem i kierownikiem Biura ds. Jakości Kształcenia mgr Agatą Wroczyńską. W obecnej edycji pojawiły się zmiany w zestawie pytań dotyczących USOS-web oraz programu studiów. Wyraźnie oddzielono zagadnienia związane z programem studiów od jego realizacji. Na podstawie wyników badania scharakteryzowano strukturę wydatków studenckich – najwięcej kosztowały respondentów dojazdy (30%), także opłaty (30%), w dalszej kolejności podręczniki (13%), ksero (12%) i pomoce naukowe (6%). Na dojazdy najwięcej wydawali ankietowani ze studiów stacjonarnych (41,4% wszystkich wydatków), najmniej – studenci wieczorowi (7,7%). Największe opłaty za studia ponosili studenci studiów wieczorowych i zaocznych – odpowiednio 80% i 80,5% wszystkich wydatków przeznaczano właśnie na ten cel. Ksero z kolei najwięcej kosztowało respondentów ze studiów stacjonarnych (15,9% wszystkich wydatków). Na podręczniki i pomoce naukowe najwięcej wydawali również studenci stacjonarni – odpowiednio 17,6% i 7,8% wszystkich wydatków przeznaczano właśnie na te cele. Obliczono poza tym przeciętną wysokość wydatków studenckich w skali roku akademickiego. Studenci studiów stacjonarnych wydawali podczas całego roku akademickiego 1804,7 zł, studenci studiów wieczorowych – 7547,2 zł, a studenci zaoczni – 6366,8 zł. Respondentów pytano również, na co w ogóle nie wydają pieniędzy. Na podręczniki nie przeznaczało swoich wydatków 19,5% studentów stacjonarnych, 12,1% wieczorowych i 12,8% zaocznych; na ksero: 2,2% stacjonarnych, 4,1% wieczorowych i 6,4% zaocznych; na pomoce naukowe: 29,4% stacjonarnych, 28,5% wieczorowych i 35,2% zaocznych. Okazało się, że kierunek studiów różnicował wydatki studenckie – najwięcej w roku akademickim wydawali studenci Wydziału Psychologii (2816,4 zł), w dalszej kolejności: studenci Wydziału Prawa i Administracji (2123,7 zł), Wydziału Chemii (2085,6 zł) i Wydziału Nauk Ekonomicznych (2054,9 zł). Wydatki poniżej średniej (1804 zł) ponosili studenci: Wydziału Filozofii i Socjologii (1526,5 zł), Wydziału Biologii (1509,9 zł), Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych (1446,9 zł) oraz Wydziału Pedagogicznego (1377 zł).

Deskryptory TESE: ankieta, uniwersytet, jakość kształcenia, dorosły student, ocena uczących się
TESE descriptors: questionnaire, universty, quality of education, mature student, evaluation of students
Publikacje:
  • Izdebski, A. i in. (2009). Ogólnouniwersytecka Ankieta Oceniająca Jakość Kształcenia. Druga edycja: raport. Pobrane z http://www.pejk.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2013/03/raport_pejk_2009.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"