Obserwuj
Tytuł badania: |
Uczyć się bez granic |
Instytucja: |
|
Data: |
1 lutego 2010 – 31 marca 2011 |
Badacz: |
Paweł Apollo, Tomasz Czyżewski, Joanna Janik-Komar, Maciej Kalski, Rafał Muster, Anna Śliz, Małgorzata Suchacka |
Abstrakt: |
Celem badania była analiza form kształcenia osób dorosłych w województwie opolskim. Badanie przeprowadzono w ramach projektu Szkoła otwarta dla dorosłych. Modernizacja systemu kształcenia ustawicznego na potrzeby opolskiego rynku pracy z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.3.: Upowszechnianie formalnego kształcenia ustawicznego. Na zlecenie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu prace badawcze (analiza oferty edukacyjnej szkół dla dorosłych, zestawienie opinii słuchaczy szkół, analiza sytuacji na rynku pracy, wskazanie pożądanych kierunków kształcenia w placówkach, porównanie oczekiwań pracodawców z regionu wobec oferty edukacyjnej placówek dla dorosłych) wykonała firma CTC Polska Sp. z o.o. Przebadano pięć grup respondentów: organy zarządzające placówkami kształcenia dorosłych; słuchaczy szkół; pracowników powiatowych urzędów pracy; przedstawicieli organów nadzorujących; wybranych pracodawcy z województwa opolskiego. W ankiecie telefonicznej, audytoryjnej bądź standaryzowanym wywiadzie respondenci odpowiadali na pytania m.in. o ofertę formalnego kształcenia dorosłych, współpracę placówek kształcących dorosłych, sytuację na opolskim rynku pracy, zawody deficytowe itp. Na podstawie wyników badania sporządzono strategię rozwoju kształcenia formalnego osób dorosłych w województwie opolskim. |
Deskryptory TESE: |
edukacja dorosłych, placówka kształcenia dorosłych, szkoła niepubliczna, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, praca |
TESE descriptors: |
adult education, adult education institution, private school, employability, labour |
Publikacje: |
- Śliz, A. i Kalski, M. (2010). Edukacja formalna osób dorosłych w województwie opolskim. Pobrane z http://www.efs.gov.pl/AnalizyRaportyPodsumowania/baza_projektow_badawczych_efs/Documents/Publikacja_SODD_Opole_Edukacja_Doroslych_raport_i_strategia.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.