Obserwuj
Tytuł badania: |
Doskonalenie umiejętności i kwalifikacji kadr |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
luty 2007 – czerwiec 2007 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu uzyskania pogłębionej wiedzy na temat podnoszenia kwalifikacji pracowników przedsiębiorstw przy współudziale środków z EFS oraz systemu wdrażania schematu konkursowego Działania 2.3. Projekt badawczy obejmował trzy części: analizę dokumentów, badania jakościowe oraz badania ilościowe. Badaniem objęto przedstawicieli PARP i RIF, wybranych projektodawców oraz uczestników szkoleń. Do zebrania materiału badawczego posłużono się m.in. indywidualnym wywiadem pogłębionym, badaniem fokusowym oraz wywiadem telefonicznym. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że do najpopularniejszych kategorii tematycznych szkoleń należały: organizacja i zarządzanie, szkolenia zawodowe, organizacja i techniki sprzedaży, zarządzanie zasobami ludzkimi oraz umiejętności interpersonalne. Do najmniej popularnych zaliczono: prawo pracy i ubezpieczenia społeczne, podatki i prawo podatkowe, a także rachunkowość. Wykazano również, że większość pracodawców i pracowników wysoko oceniła przydatność szkoleń. Jednak okazało się, że ponad połowa (54%) firm (beneficjentów) nie skierowałaby swoich pracowników na szkolenie, gdyby musiała w całości pokrywać koszty z własnych środków. Na podstawie zgromadzonego materiału ustalono korzystny wpływ schematu a) na rynek szkoleniowy. Jednocześnie odnotowano słabą koordynację z równolegle realizowanym schematem b) (w obu schematach organizowano szkolenia o podobnej tematyce). Zdaniem respondentów konieczne jest uproszczenie sprawozdań merytorycznych oraz finansowych. |
Deskryptory TESE: |
kapitał ludzki, kwalifikacje zawodowe, edukacja dorosłych, szkolenie praktyczne, rynek edukacyjny |
TESE descriptors: |
human capital, vocational qualification, adult education, practical training, education market |
Publikacje: |
- Doskonalenie umiejętności i kwalifikacji kadr : Badanie projektów szkoleniowych w ramach Działania 2.3 schemat a) SPO RZL 2004-2006 : Raport końcowy. (2007). Pobrane z http://www.efs.2004-2006.gov.pl/NR/rdonlyres/44AFE056-C063-4708-A863-E4C9585D1117/36467/Badanieprojektowszkoleniowych.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.