Obserwuj
Tytuł badania: |
The Learning Curve 2012. Lessons in Country Performers in Education |
Instytucja: |
|
Data: |
2012 |
Badacz: |
Michael Barber, Paul Kielstra, Denis McCauley |
Abstrakt: |
Raport dotyczący badania przeprowadzonego w ramach programu Learning Curve ma pomóc decydentom, nauczycielom, naukowcom i innym specjalistom w identyfikacji czynników istotnych dla systemów edukacji. Zawiera obszerne dane z badań ilościowych. Firma Pearson stworzyła bazę danych LCDB (The Learning Curve Data Bank) o funkcjonowaniu i osiągnięciach systemów edukacji; baza ta zawiera bogaty zestaw międzynarodowych danych dotyczących nakładów i wyników edukacyjnych, obejmujący ponad 50 krajów. Na podstawie tych danych opracowano ranking systemów edukacyjnych (The Index of Cognitive Skills and Educational Attainment), w którym Polska zajęła 14. miejsce. Twórcy raportu analizowali wyniki trzech uznanych międzynarodowych badań: PISA, które sprawdza umiejętności 15-latków w czytaniu ze zrozumieniem, matematyce i naukach przyrodniczych; PIRLS sprawdzający umiejętności czytania ze zrozumieniem u uczniów w czwartym roku obowiązkowej nauki; TIMSS weryfikujący umiejętności matematyczno-przyrodnicze uczniów w ósmym i czwartym roku nauki obowiązkowej. W badaniu brany był również pod uwagę poziom wykształcenia społeczeństwa, w tym udział w społeczeństwie osób z wykształceniem średnim i wyższym. Polska ma największy (68%) odsetek osób z wykształceniem średnim na rynku pracy; Niemcy 59%; Finlandia 47%. |
Deskryptory TESE: |
uczeń, uczenie się, wyniki badań naukowych, efekt uczenia się, ewaluacja systemu edukacji, szkolnictwo publiczne, system edukacji |
TESE descriptors: |
pupil, learning, research results, learning outcome, evaluation of the education system, public education, education system |
Publikacje: |
- Kielstra, P. (2012). The Learning Curve 2012. Lessons in Country Performers in Education. Pobrane z http://thelearningcurve.pearson.com/the-report
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.