Tytuł badania: |
The interactive whiteboard in working with learners. Unconditional love, or a result of specific actions? |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2011 – marzec 2012 |
Badacz: |
Kamila Majewska |
Abstrakt: |
W badaniach wzięło udział 133 uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej. W ramach eksperymentu przeprowadzono 24 lekcje, poświęcone językowi polskiemu, matematyce i przedmiotom ścisłym. Interaktywne zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej zostały zaakceptowane przez 96% uczniów. 4% jednak nie dostrzegało zalet wykorzystania tablicy interaktywnej podczas tradycyjnej lekcji. Na podstawie wyników badania badaczka określiła dwa czynniki mogące pozytywnie wpłynąć na zaaprobowanie przez uczniów nowej metody uczenia: sposób wykorzystania tablicy (interaktywny, umożliwiający bezpośredni kontakt z materiałem) oraz problemy techniczne podczas lekcji (jeśli się pojawiają, zniechęcają uczniów do wykorzystania tablicy interaktywnej). Wyniki badania ujawniły ponadto, że podczas lekcji interaktywnej zaangażowanie wykazało 91% uczniów, a podczas lekcji tradycyjnej – jedynie 20%, natomiast podczas lekcji tradycyjnej z wykorzystaniem tablicy interaktywnej – 27,5%. |
Author's Keywords: |
interactive whiteboards, acceptance of interactive tools, interactive learning, primary school research results |
Deskryptory TESE: |
metoda aktywizująca, metoda nauczania, środki dydaktyczne, uczestnictwo, baza dydaktyczna, efekt uczenia się |
TESE descriptors: |
activity method, teaching method, teaching resourses, participation, educational facilities, learning outcome |
Publikacje: |
- Majewska, K. (2014). The interactive whiteboard in working with learners. Unconditional love, or a result of specific actions? Kultura i Edukacja, 5, 90-100.
|