Obserwuj
Tytuł badania: |
Pomoc doradców metodycznych i konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli w opinii jej beneficjentów |
Instytucja: |
|
Data: |
październik 2010 – listopad 2010 |
Badacz: |
Krzysztof Bednarek, Danuta Elsner |
Abstrakt: |
Głównym tematem badań była pomoc świadczona na rzecz nauczycieli i szkół przez doradców metodycznych i konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli. Pomoc nauczycielom i szkołom świadczy obecnie 1733 doradców oraz 2382 konsultantów zatrudnionych w pięciu centralnych, 38 wojewódzkich i 63 powiatowych oraz gminnych publicznych placówkach doskonalenia nauczycieli (dane z kwietnia 2010). W badaniu zastosowano głównie metodę sondażową (wywiad grupowy i ankieta kwestionariusza), jak również metodę analizy dokumentów, biograficzną oraz obserwacji. Na kwestionariusz ankiety odpowiedziało 560 osób. Realizowana próba wynosiła 498 respondentów. Badania wykazały, że zarówno szkoły, jak i nauczyciele potrzebują systematycznych kontaktów z doradcami i konsultantami. Niestety, przeważają jednorazowe i krótkie formy pomocy (w szkołach: od czterech do sześciu godzin dydaktycznych, rzadziej 10).
|
Deskryptory TESE: |
doskonalenie zawodowe nauczycieli, dydaktyka, nauczyciel, metodyka, wsparcie dla nauczycieli |
TESE descriptors: |
in-service teacher training, didactics, teacher, learning theory, support for teachers |
Publikacje: |
- Elsner, D. i Bednarek, K. (2010). Pomoc doradców metodycznych i konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli w opinii jej beneficjentów : Raport końcowy z badań. Pobrane z http://www.ore.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=527&Itemid=1038
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.