|
|
Tytuł badania: | EUEREK – European Universities for Entrepreneurship – Their Role in the Europe of Knowledge |
Typ badania: | międzynarodowe |
Instytucja: | |
Data: | 2003 – 2006 |
Badacz: | Marek Kwiek, Michael Shattock, Paul Temple |
Abstrakt: |
Projekt EUEREK miał na celu zbadanie zmieniającej się roli europejskich uczelni w popieraniu rozwoju społeczeństwa wiedzy. Poprzez nauczanie, prowadzenie badań i inne działalności uniwersytety dostarczają niezbędnych podstaw wiedzy europejskim społeczeństwom. Badanie, dotyczące zagadnienia przedsiębiorczości akademickiej (academic enterpreneurship), skierowane było do siedmiu krajów Europy. W Polsce poddano badaniu (institutional case study) trzy poznańskie uczelnie: Wyższą Szkołę Hotelarstwa i Gastronomii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza oraz Akademię Ekonomiczną. Wykorzystano takie techniki badawcze jak: wywiady grupowe i indywidualne, analizę danych finansowych i statystycznych.
|
Deskryptory TESE: | uniwersytet, przedsiębiorczość, zarządzanie wiedzą, społeczeństwo wiedzy, międzynarodowa ewaluacja, nauczanie przedsiębiorczości, kompetencje |
TESE descriptors: | universty, enterpreneurship, knowledge management, knowledge society, international evaluation, enterprise education, competence |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.