BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: EUEREK – European Universities for Entrepreneurship – Their Role in the Europe of Knowledge
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: 2003 – 2006
Badacz: Marek Kwiek, Michael Shattock, Paul Temple
Abstrakt:

Projekt EUEREK miał na celu zbadanie zmieniającej się roli europejskich uczelni w popieraniu rozwoju społeczeństwa wiedzy. Poprzez nauczanie, prowadzenie badań i inne działalności uniwersytety dostarczają niezbędnych podstaw wiedzy europejskim społeczeństwom. Badanie, dotyczące zagadnienia przedsiębiorczości akademickiej (academic enterpreneurship), skierowane było do siedmiu krajów Europy. W Polsce poddano badaniu (institutional case study) trzy poznańskie uczelnie: Wyższą Szkołę Hotelarstwa i Gastronomii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza oraz Akademię Ekonomiczną. Wykorzystano takie techniki badawcze jak: wywiady grupowe i indywidualne, analizę danych finansowych i statystycznych.



Deskryptory TESE: uniwersytet, przedsiębiorczość, zarządzanie wiedzą, społeczeństwo wiedzy, międzynarodowa ewaluacja, nauczanie przedsiębiorczości, kompetencje
TESE descriptors: universty, enterpreneurship, knowledge management, knowledge society, international evaluation, enterprise education, competence
Publikacje:
  • EUEREK – European Universities for Entrepreneurship – their Role in the Europe of Knowledge. (bdw.). Pobrane z http://ec.europa.eu/research/social-sciences/projects/299_en.html
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"