BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: System dydaktyczno-wychowawczy WAT w ocenie studentów
Data: 1994
Badacz: Robert Golba
Abstrakt:

Badanie, którym objęto 111 studentów piątego roku WAT-u, miało na celu charakterystykę opinii badanych na temat poszczególnych ogniw systemu dydaktyczno-wychowawczego uczelni, w tym kadry uczelni, programu szkolenia, bazy szkoleniowej, układów interpersonalnych oraz swoich własnych zainteresowań i postaw wobec różnych przejawów życia. W badaniu zastosowano pięciostopnową skalę oceny. Wyniki ujawniły, że wśród poszczególnych ogniw systemu dydaktyczno-wychowawczego najwyżej oceniono stosowane środki kształcenia (3,2), choć pozostałe oceny były bardzo zbliżone (stosowane metody kształcenia oraz system kontroli i oceny – 3,1; plany i programy szkolenia – 2,9). Wśród elementów służby administracyjnej pozytywnie oceniono przede wszystkim bibliotekę i czytelnię (4,2), gorzej obiekty socjalne (2,8), domy akademickie (2,7), wydziały (2,5) i obiekty dydaktyczne (2,3). Większość studentów negatywnie oceniła indywidualizację procesu dydaktyczno-wychowawczego (57%). Stosunkowo wysokie oceny uzyskała za to kadra nauczająca, w tym szczególnie profesorowie (4,7). Interakcje nauczyciel – uczeń oceniano najczęściej jako partnerskie (68%), choć zbyt wąski był zakres samodzielności, jaki uczelnia dawała studentom (62%). Wśród czynników utrudniających studentom wywiązywanie się z ich obowiązków wskazywano przede wszystkim złą organizację zajęć (74%) i brak czasu (58%).

Deskryptory TESE: program nauczania, szkoła wojskowa, szkoła wyższa, student, kadra pedagogiczna, środki dydaktyczne, baza dydaktyczna
TESE descriptors: curriculum, military school, higher education, student, teaching staff, teaching resourses, educational facilities
Publikacje:
  • Golba, R. (1997). System dydaktyczno-wychowawczy WAT w ocenie studentów. Toruńskie Studia Dydaktyczne, 11, 199-205.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"