|
|
Tytuł badania: | Educational Systems and Labour Markets in Central and Eastern Europe |
Typ badania: | międzynarodowe |
Instytucja: | |
Data: | czerwiec 2006 – 2010 |
Badacz: | Michael Gebel, Irena Kogan, Walter Müller |
Abstrakt: |
Głównym celem projektu było zbadanie procesu przejścia na rynek pracy młodych absolwentów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Wstępny etap projektu obejmował analizy opisowe, przedstawiające kontekst instytucjonalny tych krajów. Następnym etapem były pogłębione analizy procesu przejścia z edukacji na rynek pracy. W analizach tych wykorzystano dane wzdłużne, dzięki którym można zastosować odpowiednie techniki modelowania procesu integracji zawodowej młodych osób. Oprócz merytorycznego badania zespół ekspertów z Europy Wschodniej i Zachodniej przeprowadził ocenę metodologiczną Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (ISCED-97). Siedmiostopniowa skala (0-6) ISCED stanowi standard używany przez Eurostat, OECD i największe międzynarodowe badania europejskie, jak European Union Labour Force Survey (EULFS), PISA lub Europejski Sondaż Społeczny. Zauważono jednak, że wdrażanie ISCED-97 w obecnej formie jest problematyczne, ponieważ może zniekształcać wyniki badań porównawczych dotyczących poziomów edukacyjnych w poszczególnych krajach.
|
Deskryptory TESE: | dostosowanie do potrzeb rynku pracy, absolwent, edukacja, rynek pracy, Europa, analiza statystyczna, bezrobocie, ISCED |
TESE descriptors: | employability, school leaver, education, labour market, Europe, statistical analysis, unemployment, ISCED |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.