BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: e-Doświadczenia w fizyce
Instytucja:
Data: 2010
Badacz:
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi na m.in. następujące pytania: Jak przeprowadzane na lekcjach doświadczenia fizyczne wpływają na zainteresowanie fizyką (ilość doświadczeń i ich jakość)? W jaki sposób wykorzystywanie doświadczeń fizycznych na lekcjach wiąże się z wyborem fizyki jako przedmiotu zdawanego na egzaminie maturalnym, a następnie kierunku studiów? Które zagadnienia fizyczne należy przedstawić za pomocą e-doświadczeń? Do zebrania materiału badawczego posłużono się techniką ankiety audytoryjnej, którą objęto 2000 uczniów klas maturalnych uczęszczających do szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Wśród respondentów 54,2% stanowili mężczyźni, a 45,8% kobiety. Dobór próby miał charakter losowy. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że zainteresowanie fizyką wśród ankietowanych uczniów było raczej małe (zaledwie jedna czwarta osób deklarowała wysokie zainteresowanie tym przedmiotem). Ustalono również, że jedynie 22% respondentów zamierzało podjąć studia wyższe związane z fizyką (w tym większość na uczelniach technicznych). Zwrócono uwagę, że 69,9% badanych nie uczestniczyło nigdy w lekcji fizyki, na której wykorzystywano symulacje komputerowe. Ponadto wykazano, że 73,1% uczniów zdecydowanie preferowało lekcje z udziałem doświadczeń. Jednak odnotowano, że w przeważającej liczbie przeprowadzał je nauczyciel bez udziału uczniów.

Deskryptory TESE: fizyka, szkolnictwo średnie, szkoła średnia, ocena uczących się, korzystanie z Internetu, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: physics, secondary education, secondary school, evaluation of students, Internet usage, ICT
Publikacje:
  • Raport. Wyniki badań przeprowadzonych na grupie odbiorców. (2010). Pobrane z http://e-doswiadczenia.mif.pg.gda.pl/raporty-pl
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"