BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Economic Literacy in Education
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: 2009 – 2010
Badacz: Edyta Kozieł, Katarzyna Sławińska, Małgorzata Sołtysiak
Abstrakt:

Celem badania było określenie zapotrzebowania szkoleniowego wykładowców edukujących studentów i uczniów pochodzących z różnych kultur w zakresie wiedzy ekonomicznej i gospodarczej. Badanie przeprowadzono przy pomocy kwestionariusza ankiety skierowanego do nauczających podstaw ekonomii w krajach będących partnerami projektu: Wielka Brytania, Polska, Belgia, Austria, Rumunia, Włochy, Hiszpania, Francja. Ogółem ankietę wypełniło 300 osób, w tym 40 z Polski. Wyniki badania opracowano we Francji. Wyniki badania pozwoliły określić obszary tematyczne, które następnie zostaną wcielone do programu szkoleń dla osób dorosłych z zakresu wiedzy o ekonomii i gospodarce, m.in.: terminy związane z ekonomią, globalizacja, wiedza o Unii Europejskiej, podstawy przedsiębiorczości, system finansowy, współpraca międzynarodowa. 

Deskryptory TESE: ekonomia, szkolenie praktyczne, gospodarka, przedsiębiorczość, współpraca międzynarodowa
TESE descriptors: economics, practical training, economy, enterpreneurship, international cooperation
Publikacje:
  • Charles Ben i in. (2010). Economic Literacy in Education. Radom.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"