BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Pomiar zachowań zdrowotnych u studentów pedagogiki
Instytucja:
Data: marzec 2008
Badacz: Tadeusz Jasiński, Aleksander Sztejnberg
Abstrakt:

Celem badania było określenie stopnia nasilenia zachowań sprzyjających zdrowiu studentów pedagogiki. Sondażem diagnostycznym objęto 104 studentów pierwszego roku pedagogiki w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Angelusa Silesiusa (PWSZ) w Wałbrzychu, w tym 83,65% kobiet i 16,34% mężczyzn. Wiek badanych mieścił się w przedziale 19-25 lat i średnio wynosił 20,13 lat. Do pomiaru zachowań respondentów posłużono się Inwentarzem Zachowań Zdrowotnych (IZZ) Z. Juszczyckiego (2001). Wyniki badania ujawniły, że studenci uzyskali stosunkowo wysoki stopień nasilenia zachowań sprzyjających zdrowiu. Najniższe oceny przypisywano prawidłowym nawykom żywieniowym (średnia ocena na skali pięciostopniowej wyniosła 2,98), najwyższe zaś – pozytywnemu nastawieniu psychicznemu (średnia ocena wyniosła 3,43). Między tymi skrajnościami ulokowały się praktyki zdrowotne (3,26) oraz zachowania profilaktyczne (3,13).

Author's Keywords: students of pedagogy, health behaviours
Deskryptory TESE: zdrowie, student, zachowania, profilaktyka, szkoła wyższa
TESE descriptors: health, student, behaviour, prevention, higher education
Publikacje:
  • Jasiński, T. i Sztejnberg, A. (2008). Pomiar zachowań zdrowotnych u studentów pedagogiki. Pedagogika Pracy, 52, 55-60.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"