Obserwuj
Tytuł badania: |
Problem krzywdzenia dzieci. Postawy i doświadczenia profesjonalistów z dzielnicy Warszawa Praga-Południe |
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Monika Sajkowska |
Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza poziomu wiedzy na temat krzywdzenia dzieci oraz oszacowanie zmiany, jaka zaszła w sposobie postrzegania przez profesjonalistów zjawiska krzywdzenia dzieci od poprzedniego badania, tj. od roku 1998. Badanie wśród profesjonalistów (pracowników socjalnych, pedagogów, nauczycieli, pielęgniarek), zatrudnionych w szkołach, ośrodkach pomocy społecznej lub poradniach zdrowia na terenie warszawskiej dzielnicy Praga-Południe, przeprowadzono za pomocą techniki ankiety audytoryjnej podczas szkoleń Fundacji Dzieci Niczyje. 330 respondentów odpowiadało na pytania o szacunki skali zachowań krzywdzących dzieci, społeczne przyzwolenie na szerzenie się zjawiska, postawę wobec stosowania przez rodziców kar cielesnych wobec dzieci itp. Wyniki badania potwierdzają wzrost (w porównaniu z poprzednią edycją badania) przypadków krzywdzenia dzieci w ich własnych rodzinach, natomiast aż 50% respondentów jest przekonanych, że zjawisko to występuje w więcej niż połowie polskich rodzin. Jednocześnie badani zwrócili uwagę na pozytywny wpływ na krzywdzone dzieci pracy interdyscyplinarnej, której podejmują się instytucje z Pragi-Południe. |
Deskryptory TESE: |
krzywdzenie dzieci, obszar miejski, środowisko społeczno-kulturowe, dziecko zagrożone, administracja edukacyjna |
TESE descriptors: |
child abuse, urban area, socio-cultural environment, child at risk, educational administration |
Publikacje: |
- Sajkowska, M. (2007). Problem krzywdzenia dzieci. Postawy i doświadczenia profesjonalistów z dzielnicy Warszawa Praga Południe. Pobrane z http://fdn.pl/badania
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.