BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Identyfikacja wymagań kompetencyjnych dla trenera szkoleń modułowych
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: 2006 – 2007
Badacz: Henryk Bednarczyk, Filippo Bignami, Rocio Blanco, Julijana Cosic, Elmo de Angelis, Kylene de Angelis, Nicole Georgogianni, Marta Jacyniuk-Lloyd, Sophie Joudrain, Nadeem Ahmed Khan, Istvan Kiszter, Svetlana Kozlovskaja, Nigel Lloyd, Tanja Logar, Krista Loogma, Ludmiła Łopacińska, Jürgen Mähler, Uriška Marentič, Wojciech Oparcik, Thomas Popovac, Maria Rudowski, Cecilia Sevillano, Krzysztof Symela, Denitza Toptchyjska
Abstrakt:

Celem badania było określenie standardów wymagań dla kompetencji trenerów szkoleń modułowych. Badanie, realizowane w ramach projektu pilotażowego programu Leonardo da Vinci Europejski Bank Rozwoju Modułowych Programów i Technologii Edukacyjnych EMCET 2, przeprowadzono metodą ekspercką przy użyciu sondaży diagnostycznych i kwestionariusza ankiety, które skierowano do instytucji prowadzących kształcenie zawodowe i szkolenia modułowe w Polsce, Wielkiej Brytanii, Grecji, Estonii, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Szwajcarii oraz na Węgrzech i w Słowenii. Analizie poddano m.in. standardy kwalifikacji zawodowych obowiązujących w tych krajach. Wyniki badania pozwoliły na opis kompetencji w ramach trzech poziomów: trenera początkującego, trenera specjalisty i trenera eksperta.

Deskryptory TESE: kwalifikacje zawodowe, standardy kształcenia, standardy europejskie, szkolenie praktyczne, kształcenie i szkolenie zawodowe
TESE descriptors: vocational qualification, learning standard, european standards, practical training, vocational education and training
Publikacje:
  • Bednarczyk, H., Symela, K. i Łopacińska, L. (2007). Modułowe kształcenie i szkolenie zawodowe. Przykłady dobrych praktyk w Europie (PL). Pobrane z http://www.emcet.net/pl/aims_tasks.html
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"