
Obserwuj
Tytuł badania: |
Identyfikacja wymagań kompetencyjnych dla trenera szkoleń modułowych |
Typ badania: |
międzynarodowe |
Instytucja: |
|
Data: |
2006 – 2007 |
Badacz: |
Henryk Bednarczyk, Filippo Bignami, Rocio Blanco, Julijana Cosic, Elmo de Angelis, Kylene de Angelis, Nicole Georgogianni, Marta Jacyniuk-Lloyd, Sophie Joudrain, Nadeem Ahmed Khan, Istvan Kiszter, Svetlana Kozlovskaja, Nigel Lloyd, Tanja Logar, Krista Loogma, Ludmiła Łopacińska, Jürgen Mähler, Uriška Marentič, Wojciech Oparcik, Thomas Popovac, Maria Rudowski, Cecilia Sevillano, Krzysztof Symela, Denitza Toptchyjska |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie standardów wymagań dla kompetencji trenerów szkoleń modułowych. Badanie, realizowane w ramach projektu pilotażowego programu Leonardo da Vinci Europejski Bank Rozwoju Modułowych Programów i Technologii Edukacyjnych EMCET 2, przeprowadzono metodą ekspercką przy użyciu sondaży diagnostycznych i kwestionariusza ankiety, które skierowano do instytucji prowadzących kształcenie zawodowe i szkolenia modułowe w Polsce, Wielkiej Brytanii, Grecji, Estonii, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Szwajcarii oraz na Węgrzech i w Słowenii. Analizie poddano m.in. standardy kwalifikacji zawodowych obowiązujących w tych krajach. Wyniki badania pozwoliły na opis kompetencji w ramach trzech poziomów: trenera początkującego, trenera specjalisty i trenera eksperta. |
Deskryptory TESE: |
kwalifikacje zawodowe, standardy kształcenia, standardy europejskie, szkolenie praktyczne, kształcenie i szkolenie zawodowe |
TESE descriptors: |
vocational qualification, learning standard, european standards, practical training, vocational education and training |
Publikacje: |
- Bednarczyk, H., Symela, K. i Łopacińska, L. (2007). Modułowe kształcenie i szkolenie zawodowe. Przykłady dobrych praktyk w Europie (PL). Pobrane z http://www.emcet.net/pl/aims_tasks.html

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.