BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Osiągnięcia maturzystów w roku 2009. Sprawozdanie z egzaminu maturalnego w maju 2009
Kolejne lata cyklu: 2005 2009 2010 2011 2012 2013
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: maj 2009 – czerwiec 2009
Badacz: Aleksandra Grabowska, Lucyna Grabowska
Abstrakt:

Cele badania: zaprezentowanie organizacji i przebiegu egzaminu maturalnego, w tym charakterystyka narzędzi egzaminacyjnych; prezentacja danych statystycznych dotyczących egzaminu; przedstawienie wniosków z przeprowadzonego egzaminu. Egzamin maturalny obejmuje trzy obowiązkowe przedmioty: język polski (w części ustnej i pisemnej), język obcy nowożytny (w części ustnej i pisemnej), wybrany przedmiot (w części pisemnej). Oprócz tego uczeń mógł zdawać egzamin z jednego, dwóch lub trzech przedmiotów dodatkowych. Do egzaminu przystąpili absolwenci pięciu typów szkół ponadgimnazjalnych: liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego, liceum uzupełniającego, technikum, technikum uzupełniającego. Egzamin maturalny zdało 81% wszystkich uczniów, którzy do niego przystąpili. Egzaminy trwały między 4 a 29 maja 2009. Do matury przystąpiło ok. 426 171 absolwentów w blisko 8 tys. szkół. Arkusze egzaminacyjne zostały sprawdzone i ocenione na przełomie maja i czerwca przez egzaminatorów Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych. Szczegółowe wyniki egzaminu przesłano do szkół. Sprawozdanie z egzaminu zostało opracowane przez CKE i upublicznione w czerwcu 2009 roku. W celu bardziej miarodajnego porównania wyników całej populacji zdających spośród różnych skal znormalizowanych wykorzystanych w pomiarze dydaktycznym badacze wybrali dziewięciostopniową skalę staninową.

Deskryptory TESE: przejście ze szkoły średniej do wyższej, egzamin, ewaluacja, postępy w nauce, egzamin końcowy, egzamin pisemny, test standaryzowany, jakość kształcenia, jakość nauczania, ministerstwo edukacji
TESE descriptors: transition from upper secondary to higher education, examination, evaluation, study progress, final examination, written examination, standardised test, quality of education, teaching quality, ministry of education
Publikacje:
  • Grabowska, L. i Grabowska, A. (oprac.). (2009). Osiągnięcia maturzystów w roku 2009 : Sprawozdanie z egzaminu maturalnego w maju 2009. Pobrane z http://www.cke.edu.pl/images/stories/Wyniki_09/raport_matura_2009.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"