Obserwuj
Tytuł badania: |
Osiągnięcia maturzystów w roku 2010. Sprawozdanie z egzaminu maturalnego w maju 2010 |
Kolejne lata cyklu: |
2005
2009
2010
2011
2012
2013
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2010 – czerwiec 2010 |
Badacz: |
Aleksandra Grabowska, Lucyna Grabowska |
Abstrakt: |
Cele badania: zaprezentowanie organizacji i przebiegu egzaminu maturalnego, w tym charakterystyka narzędzi egzaminacyjnych; prezentacja danych statystycznych dotyczących egzaminu; przedstawienie wniosków z przeprowadzonego egzaminu. Egzamin maturalny obejmował trzy obowiązkowe przedmioty: język polski (w części ustnej i pisemnej), język obcy nowożytny (w części ustnej i pisemnej), wybrany przedmiot (w części pisemnej). Oprócz tego uczeń mógł zdawać egzamin z jednego, dwóch lub trzech przedmiotów dodatkowych. Do egzaminu przystąpili absolwenci pięciu typów szkół ponadgimnazjalnych: liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego, liceum uzupełniającego, technikum, technikum uzupełniającego. Egzamin maturalny zdało 298 772 osób, co stanowi 81% wszystkich uczniów, którzy do niego przystąpili. Egzaminy trwały między 4 a 28 maja 2010. Do matury przystąpiło ok. 366 623 absolwentów w ok. 8 tys. szkół. Arkusze egzaminacyjne zostały sprawdzone i ocenione na przełomie maja i czerwca przez egzaminatorów Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych. Szczegółowe wyniki egzaminu przesłano do szkół. Sprawozdanie z egzaminu zostało opracowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną i upubliczniono w czerwcu 2010 roku. W celu bardziej miarodajnego porównania wyników całej populacji zdających spośród różnych skal znormalizowanych wykorzystanych w pomiarze dydaktycznym badacze wybrali dziewięciostopniową skalę staninową. |
Deskryptory TESE: |
egzamin, egzamin pisemny, egzamin końcowy, ewaluacja, przejście ze szkoły średniej do wyższej, jakość kształcenia, jakość nauczania, postępy w nauce, test standaryzowany, ministerstwo edukacji |
TESE descriptors: |
examination, written examination, final examination, evaluation, transition from upper secondary to higher education, quality of education, teaching quality, study progress, standardised test, ministry of education |
Publikacje: |
- Grabowska, L. i Grabowska, A. (oprac.). (2010). Osiągnięcia maturzystów w roku 2010. Sprawozdanie z egzaminu maturalnego w maju 2010. Pobrane z http://www.cke.edu.pl/images/stories/001_Matura/WYNIKI/raport_matura_2010.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.