Obserwuj
Tytuł badania: |
Postawy prozdrowotne dzieci |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
2005 |
Badacz: |
Magdalena Lal, Anna Madej |
Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza stanu wiedzy uczniów uczestniczących w siedmiomiesięcznym programie promocji zdrowia, a także określenie efektywności tego programu. Badanie przeprowadzono wśród 36 uczniów dwóch klas piątych w Szkole Podstawowej nr 119 w Warszawie, w której przez siedem miesięcy realizowany był program promocji zdrowia, propagujący prawidłowe nawyki żywieniowe, zasady udzielania pierwszej pomocy i stosowanie się do zasad bezpieczeństwa. W celu weryfikacji wiedzy przekazanej uczniom na zajęciach z programu promocji zdrowia zastosowano anonimową ankietę z 10 pytaniami dotyczącymi zagadnień poruszanych podczas trwania programu (zagadnienia dotyczyły m.in.: czynności, które trzeba podjąć przed udzieleniem pierwszej pomocy, pośredniego masażu serca, Ogólnopolskiego Numeru Ratunkowego, składników mineralnych występujących w mleku i jego przetworach, odstępu czasowego pomiędzy kolacją a snem, najważniejszego posiłku, liczby oddechów ratunkowych). Wyniki badania jednoznacznie wskazują na pozytywne oddziaływanie programu promocji zdrowia na stan wiedzy uczniów na temat prawidłowego odżywiania się, zasad bezpieczeństwa i udzielania pierwszej pomocy.
|
Deskryptory TESE: |
edukacja zdrowotna, edukacja żywieniowa, bezpieczeństwo, nauki o zdrowiu, edukacja w zakresie bezpieczeństwa, zdrowie, problemy zdrowotne, medycyna człowieka |
TESE descriptors: |
health education, nutrition education, safety, health sciences, safety education, health, health problems, human medicine |
Publikacje: |
- Lal, M. i Madej, A. (2009). Postawy prozdrowotne dzieci. Lider, 9, 28-29.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.