Obserwuj
Tytuł badania: |
Sprawność fizyczna uczniów klas trzecich uczęszczających do SP33 w Częstochowie |
Instytucja: |
|
Data: |
wrzesień 2008 – październik 2008 |
Badacz: |
Małgorzata Zagórska |
Abstrakt: |
Celem badania była analiza sprawności fizycznej uczniów klas trzecich uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 33 w Częstochowie. W badaniu wzięło udział 70 uczniów (54% dziewcząt oraz 46% chłopców). W szkole realizowano program edukacji motoryczno-zdrowotnej (opracowany na bazie programów: ABC... Program wychowania przedszkolnego XXI wieku, JA i moja szkoła, Wesoła szkoła). Badanie polegało na przeprowadzeniu ankiety z pytaniami zamkniętymi i otwartymi, a także na obserwacji zajęć z wychowania fizycznego i wykorzystaniu Indeksu Sprawności Fizycznej K. Zuchory. Pytania badawcze koncentrowały się na sposobie spędzania przez uczniów czasu wolnego, rodzaju wybieranych zajęć dodatkowych, motywacji uczęszczania na zajęcia pozaszkolne. Okazało się, że 73% chłopców swój wolny czas spędza na aktywnościach sportowych (odpowiedź tę wskazywała co druga dziewczynka). Ponadto co piaty uczeń uczęszcza na zajęcia pozalekcyjne związane ze sportem (u dziewcząt odsetek ten wyniósł 9%). Wśród najczęstszych motywów uczęszczania na dodatkowe zajęcia sportowe respondenci wskazywali na: realizację własnych potrzeb (83% chłopców oraz 73% dziewcząt). Wyniki badania wskazały na osiąganie lepszych wyników podczas zajęć z wychowania fizycznego przez uczniów uczęszczających na dodatkowe pozalekcyjne zajęcia sportowe.
|
Deskryptory TESE: |
wychowanie fizyczne, szkoła podstawowa, zajęcia pozalekcyjne, zajęcia pozaszkolne, zajęcia rekreacyjne, pedagogika czasu wolnego |
TESE descriptors: |
physical education, primary school, supervised study, out-of-school-hours provision, leisure activities, leisure education |
Publikacje: |
- Zagórska, M. (2009). Sprawność fizyczna uczniów klas III uczęszczających do SP 33 w Częstochowie. Lider, 10, 23-25.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.