BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Lekarz rodzinny w percepcji studentów medycyny. Holistyczny model opieki medycznej – lepsza perspektywa czy gorszy wybór?
Instytucja:
Data: 2005
Badacz: Sławomir Czachowski
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu analizy postawy wobec zdobywanego zawodu, planów oraz aspiracji społecznych młodzieży akademickiej. Próbę badawczą stanowili studenci Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (łącznie badaniem objęto 200 osób – w tym 69 studentów pierwszego roku, 63 studentów trzeciego roku oraz 69 studentów szóstego roku). Do zebrania materiału posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety, która składała się z ośmiu pytań. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że 37% respondentów nie miało sprecyzowanego zdania na temat prestiżu jako istotnego czynnika wyboru specjalności, jego rolę podkreśliło 33% studentów, natomiast zdaniem 30% nie należał on do decydujących motywów wyboru specjalności. Większość studentów (56%) nie zgodziła się z twierdzeniem, że dobra pozycja lekarza w perspektywie przyszłej pracy to ta wiążąca się z władzą w hierarchii medycznej. Z kolei słuszność tej tezy potwierdziło 13% ankietowanych (odsetek osób niezdecydowanych wynosił 30%). 85% studentów zgodziło się z twierdzeniem o ważnej roli bliskiego kontaktu lekarza z pacjentem. Jednocześnie większość badanych (68%) zanegowała tezę o biomedycznym podejściu do chorego (wykluczające wgłębianie się w psychologiczne potrzeby pacjenta).

Deskryptory TESE: student, kariera zawodowa, kompetencje, postawa, praca, przebieg kariery zawodowej, planowanie
TESE descriptors: student, career, competence, attitude, labour, career advancement, planning
Publikacje:
  • Czachowski, S. (2008). Lekarz rodzinny w percepcji studentów medycyny. Holistyczny model opieki medycznej – lepsza perspektywa czy gorszy wybór? Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2, 111-127.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"