BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Uczestnictwo w studiach wyższych podyplomowych drogą do zmiany jakości życia osób dorosłych
Instytucja:
Data: listopad 2011 – marzec 2012
Badacz: Anna Bakota
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w ramach pracy magisterskiej Uczestnictwo w studiach wyższych podyplomowych drogą do zmiany jakości życia osób dorosłych napisanej pod kierunkiem dr hab. E. Skibińskiej. Jego celem było poznanie wpływu uczestnictwa w studiach podyplomowych na zmianę jakości życia osób dorosłych, określenie motywacji podejmowania takich studiów oraz pozytywnych i negatywnych aspektów tego typu studiów. Zastosowano metodę jakościową w postaci pogłębionego wywiadu otwartego. Badaniem objęto celowo dobraną grupę dziewięciu osób, w tym sześć kobiet i trzech mężczyzn. Wszyscy respondenci posiadali wykształcenie wyższe, ukończyli przynajmniej jeden kierunek studiów podyplomowych, byli mieszkańcami Warszawy, a ich wiek mieścił się w przedziale 25-59 lat. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że uczestnictwo w studiach podyplomowych było przez badanych postrzegane jako możliwość kształtowania wielu sfer ich życia, w tym przede wszystkim podniesienia własnych kompetencji, uzyskania awansu w pracy lub podniesienia jakości tej pracy, rozwoju własnych zainteresowań i rozwoju osobistego. Motywacja respondentów, choć zależna od ich indywidualnych biografii, koncentrowała się wokół dwóch najważniejszych sfer życia dorosłego człowieka – sfery zawodowej i osobistej.

Autorskie słowa kluczowe: kwalifikacje, edukacja dorosłych, edukacja formalna, studia podyplomowe
Author's Keywords: adult education, formal education, post-graduate non-degree programmes
Deskryptory TESE: motywacja, dorosły student, postawa, kompetencje, kariera zawodowa, edukacja dorosłych
TESE descriptors: motivation, mature student, attitude, competence, career, adult education
Publikacje:
  • Bakota, A. (2012). Uczestnictwo w studiach podyplomowych a potrzeby człowieka dorosłego. Edukacja Dorosłych, 2, 153-167.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"